Jeśli właśnie założyłeś/aś firmę, to statystycznie rzecz ujmując masz niewielkie szanse powodzenia. Od 25 do 30% świeżych biznesów pada już po pierwszym roku istnienia. Tylko 30% przeżywa ponad pięć lat. Ryzyko niepowodzenia można zmniejszyć, odpowiednio przygotowując się do roli biznesmena lub bizneswoman. Jak?
Najważniejsze to odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego chce się daną działalność prowadzić i czym ma się ona wyróżniać na rynku. „Wiele biznesów, które powstają, często ma problem w pierwszym okresie, żeby pozyskać klienta. Przede wszystkim my sami musimy wiedzieć, w jaki sposób zaprezentować nasz biznes na rynku” – mówi serwisowi infoWire.pl Dariusz Makosz z Idea Banku.
{mp4remote}http://biuroprasowe.netpr.pl/file/attachmentv/640632/MP4_360P/83/otwierasz_biznes_skorzystaj_z_kilku_porad.mp4{/mp4remote}
Na szczęście na początku naszej drogi możemy liczyć na różną pomoc. O ile w urzędach administracji państwowej raczej nie dowiemy się, jak zarządzać firmą i pozyskiwać klientów, o tyle wartościowych wskazówek mogą udzielić nam znajomi mający doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Warto także zabiegać o pomoc różnych instytucji, które wesprą nas finansowo. Jeżeli nasz pomysł na biznes jest dobry i potrafimy go w odpowiedni sposób zaprezentować, uzyskanie kapitału na rozpoczęcie działalności nie musi być wcale trudne.
Jak zaznacza Dariusz Makosz, jedną z głównych przyczyn upadania młodych firm są problemy finansowe. Istotne znaczenie ma również to, czy przedsiębiorca umie się doskonalić i uczyć prowadzenia biznesu. „Jeżeli ktoś potrafi się rozwijać i jest w stanie obserwować rynek oraz wyciągać wnioski, to ma o wiele większe szanse na przeżycie” – stwierdza ekspert.