Firmy zaangażowane w sponsoring oceniamy lepiej

Autor: Redakcja
Data dodania: 17 lutego 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Połowa Polaków (51%) przyznaje, że lepiej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring niż te, które działań sponsoringowych nie prowadzą. Co trzeci badany deklaruje, że chętniej kupiłby produkt firmy będącej sponsorem niż takiej, która sponsorem nie jest - wynika z badania Sponsoring Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia. 

Dyscyplinami  sportu, w których sponsor jest najbardziej zauważalny są: piłka nożna, siatkówka oraz skoki narciarskie.

Kibice sportowi dostrzegają sponsorów i w większości przypadków potrafią ich wskazać w ramach poszczególnych dyscyplin. Uczestnicy wybranych zawodów sportowych najczęściej zauważyli sponsora piłki nożnej (44% wskazań), siatkówki (33%) oraz skoków narciarskich (24%).

Największym zwycięzcą działań sponsoringowych został w ubiegłym roku Plus - jest to jedyna marka zauważona przez ponad połowę respondentów kibicujących danej dyscyplinie sportowej. W tegorocznym badaniu jako sponsor po raz pierwszy wymieniana jest polska marka odzieży 4F. Kojarzona była ona przede wszystkim z takimi dyscyplinami jak łyżwiarstwo szybkie (11% wskazań), skoki narciarskie (10%) a także narciarstwo biegowe (6%).

W wynikach wyraźnie widać, że najbardziej zauważalni są sponsorzy tytularni: T-Mobile w przypadku piłki nożnej, Plus i Orlen w przypadku siatkówki, czy Tauron, jeśli chodzi o koszykówkę. Firmy sponsorujące najwyższą klasę rozgrywkową mają stosunkowo lepszą ocenę w przypadku sponsorów reprezentacji i poszczególnych zawodów.

Czołówka najbardziej znanych sportowców pozostaje niezmienna. Nadal najbardziej znanym sportowcem jest Adam Małysz.

- Mimo że, Adam Małysz zachowuje swoją pozycję lidera jako najbardziej znany polski sportowiec, to jednak wyraźnie widać, zwłaszcza w przypadku znajomości spontanicznej, że różnica procentowa między nim a Justyną Kowalczyk i Robertem Lewandowskim jest wręcz symboliczna. Można się spodziewać, że już w kolejnej fali badania pałeczkę pierwszeństwa przejmie inny sportowiec - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Fenomenem pod względem rozpoznawalności jest Piotr Żyła. Pomimo braku wyraźnych sukcesów sportowych jest postacią barwną i rozpoznawalną. Jego zdjęcie jest częściej rozpoznawalne (w 64%) niż fotografia Kamila Stocha (61%).

Sportowcami najczęściej kojarzonymi z obecnością w reklamie byli: Robert Lewandowski (38% respondentów widziało reklamy z tym sportowcem), Agnieszka Radwańska (31%) i Justyna Kowalczyk (23%).

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram