Lee Cooper plus cztery, Rifle plus jeden

Autor: Redakcja
Data dodania: 13 lipca 2010
Kategoria:
RifleTakie plany otwarć na ten rok ma firma Kamex II rozwijająca sieci odzieżowe pod tymi markami. Wszystkie nowe punkty będą należeć do franczyzobiorców.

Sieć sklepów z odzieżą jeansową Lee Cooper liczy obecnie 19 jednostek własnych uruchomionych przez Kamex II oraz 21 franczyzowych. W tym roku do sieci dołączył do tej pory tylko jeden sklep pod tą marką. Ale firma liczy na to, że drugie półrocze będzie lepsze – przewidziano w nim bowiem cztery otwarcia, m.in. w Szczecinie, Toruniu i Bydgoszczy.

– Wszystkie zaplanowane na ten rok sklepy zostaną uruchomione przez franczyzobiorców, nie planujemy na razie otwierać placówek własnych – mówi Izabela Bielińska z firmy Kamex II.

Franczyzobiorca, który chce uruchomić sklep Lee Cooper, musi dysponować lokalem o powierzchni ok. 70 mkw. Jest też możliwość otwarcia corneru w sklepie multibrandowym – wówczas wystarczy powierzchnia ok. 30 mkw. Koszt inwestycji to ok. 400 zł na metr kwadratowy.

– Częściwo koszty pokrywa Kamex II w zależności od szczegółów umowy – wyjaśnia Izabela Bielińska. Także pozostałe zasady współpracy dopasowywane są do indywidualnej sytuacji np. w niektórych przypadkach to franczyzobiorca pokrywa koszty zatowarowania, w innych zaś wprowadzany jest system depozytowy.

Tak samo jest w przypadku sieci Rifle, która na razie jest dużo skromniejsza niż Lee Cooper: 3 punkty własne i 5 franczyzowych. W tym roku nie udało się jeszcze uruchomić żadnego nowego, ale plan na drugie półrocze zakłada jedno otwarcie. Wystarczy do tego corner o powierzchni od 25 mkw.

– Jest to marka droższa niż Lee Cooper i w naszej ocenie otwieranie sklepu monobrandowych Rifle w wielu lokalizacjach może być ryzykowne. Dlatego stawiamy raczej na cornery. Oczywiście w przypadku największych miast jak Warszawa czy Kraków, jeśli znajdziemy zainteresowanego inwestora, możemy zrobić wyjątek. Zresztą dwa nasze monobrandowe sklepy Rifle funkcjonowały w stolicy. Skończyły się nam umowy najmu, a nowe nie były juz tak atrakcyjne, więc zdecydowaliśmy się je zamknąć i w całości przesunąć markę Rifle do sieci franczyzowej – mówi Izabela Bielińska.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram