Siedem oddziałów franczyzowych, na które umowy podpisano już wcześniej, funkcjonuje w Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Tychach, Warszawie i Wrocławiu. Firma docelowo chce mieć 16 oddziałów w Polsce, a także rozpocząć rozwój poza granicami naszego kraju. W pierwszej kolejności w planach jest ekspansja na rynek czeski.
Lauren Peso specjalizuje się w usługach szkoleniowych dla firm. Tematyka szkoleń jest bardzo szeroka: od zgadnień związanych z zarządzaniem, zarządzeniem produkcją po szkolenia z komunikacji, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. W tym tygodniu spółka poinformowała o rozszerzeniu zakresu usług o tzw. szkolenia twarde. Są to szkolenia aplikacyjne, techniczne, często certyfikowane przez instytucje państwowe, a ich odbycie jest niezbędne do wykonywania konkretnej pracy. Wśród nich są m.in. szkolenia z zarządzania systemami księgowości, finansów i rachunkowości, szkolenia informatyczne oraz z zakresu prawa.
Minimalna wartość inwestycji we franczyzowy oddział Lauren Peso to 50 tys. zł – tyle kosztuje najtańsza licencja. Firma szacuje, że poniesione nakłady powinny zwrócić się po ok. 8-11 miesiącach. Licencja uprawnia nie tylko do prowadzenia szkoleń pod marką Lauren Peso, ale także do sprzedaży całego katalogu świadczonych przez firmę usług.
Najnowsze wyniki finansowe Lauren Peso potwierdzają, że firma się rozwija, a na jej usługi jest coraz większy popyt. Po pierwszym półroczu br. spółka miała 1,17 mln zł przychodów wobec 0,85 mln zł przed rokiem (+ 38 proc.). Zysk netto zwiększył się do 62,7 tys. zł wobe 58 tys. zł w I półroczu 2009 (+ 8 proc.). Strategia przyjęta przez spółkę wydaje się więc być słuszna, co doceniają także inwestorzy giełdowi. Od dnia debiutu (16 kwietnia br.) akcje spółki podrożały o blisko 20 procent.
JCB