Koncern L'Oréal sprzedał franczyzową sieć sklepów z kosmetykami naturalnymi The Body Shop brazylijskiej firmie Natura Cosméticos. Powodem sprzedaży są słabe wyniki na tle grupy.
W sklepach pod marką The Body Shop są sprzedawane kosmetyki naturalne oraz zapachy do ciała i domu. Marka jest obecna w 66 krajach, w tym w Polsce.
Decyzję o sprzedaży franczyzowej sieć sklepów z kosmetykami naturalnymi koncern L'Oréal podjął po 11 latach od jej zakupu - 2006 roku nabył markę od jej założycielki Anity Roddick. Wtedy zapłacił za nią 652 mln funtów brytyjskich (ok. 1 mld euro). Na początku br. obrót sieci spadł o 5 proc., straty były większe.
Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 1 mld euro. Ma ona zostać zrealizowana przed końcem bieżącego roku.
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.