Środki z emisji spółka planuje przeznaczyć na rozwój obecnej sieci restauracji sushi, catering i wprowadzenie nowego brandu.
Kurs Sakany, właściciela sieci restauracji sushi, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na rynku NewConnect o 238,38 proc. do 10,05 zł.
Do obrotu wprowadzonych zostało 6.060.000 akcji serii A i 673.000 akcji serii B. W ofercie prywatnej spółka przydzieliła 43 inwestorom 673.000 akcji serii B, po 2,97 zł za papier. Spółka pozyskała z oferty 2 mln zł. "Środki wykorzystamy na rozwój naszego flagowego brandu - Sakana Sushi Bar. Do 2010 roku chcemy mieć 12 własnych lokali" - powiedział na uroczystości debiutu Marcin Rylski, wiceprezes spółki. "Chcemy też rozwijać usługi cateringowe i wprowadzić nowy brand" - dodał. "To będzie szerszy koncept, skierowany do klientów szukających zdrowej żywności. Stanowić będzie alternatywę dla fast foodów. Będziemy iść w kierunku kuchni orientalnej" - powiedział dziennikarzom Rylski.
Pierwsza, pilotażowa restauracja pod nową marką może zostać otwarta jeszcze w tym roku. Lokale będą otwierane w centrach handlowych. Spółka rozmawia też w sprawie przejęć. "Jest wiele ciekawych konceptów gastronomicznych, wartych uwagi" - powiedział Rylski. W roku 2007 przychody spółki wyniosły 11,0 mln zł, a zysk netto ok. 1 mln zł.
Spółka liczy na dynamiczny wzrost wyników dzięki otwieraniu nowych punktów i ograniczaniu kosztów. Planuje inwestycję w centrum logistyczne.
Sakana jest właścicielem sieci restauracji typu premium, oferujących dania kuchni japońskiej. Obecnie sieć restauracji Sakana obejmuje 5 lokalizacji: w Warszawie (2 restauracje), w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu.
Źródło: http://www.onet.pl