Kto może otworzyć CCC lub BOTI?

Autor: Redakcja
Data dodania: 11 lutego 2010
Kategoria:

CCC_nowa_kolekcjaW tym roku przybędzie co najmniej 30 salonów obuwniczych CCC, 10 butików QUAZI oraz 40 sklepów BOTI. Grupa NG2 chce uruchamiać je sama oraz w oparciu o sprawdzonych franczyzobiorców.

W strukturze grupy zdecydowaną przewagę mają sklepy własne, na koniec ubiegłego roku zarządzała ona 556 sklepami własnymi, natomiast sieć sklepów franszyzowych liczyła 136 punktów: 72 sklepy CCC i 64 sklepy BOTI. - Dzięki wysokiemu i ciągle rosnącemu udziałowi sklepów własnych w sprzedaży jesteśmy w stanie generować bardzo wysoką marżę w miesiącach szczytu sezonu. Grupa NG2 może pozwolić sobie na rozwój poprzez otwieranie kolejnych własnych sklepów, bowiem ma znikomy poziom długu bankowego i duże możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu NG2. Dodaje, że strategia spółki opiera się na własnych inwestycjach i współpracy ze sprawdzonymi dotychczasowymi partnerami franczyzowymi. - W praktyce dostęp do naszej sieci franczyzowej jest zamknięty, dlatego też nie nawiązujemy już tego typu relacji – mówi Piotr Nowjalis.

Sprzedaż w sklepach własnych należących do NG2 rośnie szybciej niż we franczyzowych. W ubiegłym roku całkowite przychody grupy wyniosły 924 mln zł i były wyższe o 22,5 proc. niż w 2008 r. W sieci sklepów własnych ten przyrost wyniósł blisko 31 proc. Ten rok także zaczął się dobrze dla spółki. W styczniu jej przychody były wyższe o 10 proc. w stosunku do stycznia 2009 roku.

Na wzrost przychodów niebagatelny wpływ ma zwiększanie liczby sklepów. W ubiegłym roku Grupie NG2 przybyło 128 sklepów, na ten roku zaplanowała ona powiększenie sieci o kolejne osiemdziesiąt, z czego połowę będą stanowiły sklepy BOTI. Najwolniejszym tempem rozwoju cechuje się sieć QUAZI, która nie jest rozwijana poprzez franczyzę. W ubiegłym roku otwartych zostało 18 sklepów pod tą marką, na ten rok zaplanowano 10. Natomiast sieć salonów CCC rozwijana jest zarówno w Polsce, jak i w Czechach. W naszym kraju w tym roku przybędzie 20 salonów pod tą marką, a u naszych południowych sąsiadów – 10.

Franczyzobiorcy, którzy otwierają salon CCC, muszą w niego zainwestować średnio 320 tys. zł, bowiem nakłady inwestycyjne w tym przypadku to 1000 zł na metr kwadratowy, a średnia powierzchnia salonu CCC liczy 320 mkw. Uruchomienie sklepu BOTI jest znacznie tańsze – 670 zł na metr kwadratowy. Średnia powierzchnia to 120 mkw., w sumie więc cała inwestycja to koszt rzędu 80 tys. zł.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów
Data dodania: 4 sierpnia 2022
Fit Cake robi swoje
Data dodania: 2 sierpnia 2022
BRICOMARCHÉ z nową marką własną
Data dodania: 1 sierpnia 2022
Duże zainteresowanie franczyzą Auto Gamma

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram