Grupa Eurocash, lider w hurtowej dystrybucji produktów FMCG jest zdeterminowany by przejąć spółkę Żabka Polska, właściciela sieci sklepów Żabka i Freshmarket. Oprócz Eurocashu jako zainteresowanego przejęciem wymienia się także fundusz CVC Capital Partners.
Zdaniem analityków DM Vestor, spółka Eurocash jest zdeterminowana by przejąć firmę Żabka Polska.
– Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla Eurocash od zalecenia redukuj z ceną docelową PLN 50/akcję, 7% poniżej obecnej ceny rynkowej. Słabe wyniki segmentu Cash&Carry w pierwszym kwartale 2016 roku spowodowane kanibalizacją sieci przez nowe otwarcia, naszym zdaniem sugerują wysoki poziom nasycenia rynku oraz niższą dynamikę otwarć w kolejnych okresach – podaje DM Vestor.
Efekt kanibalizacji to proces, podczas którego sprzedaż nowego produktu wzrasta kosztem innych, istniejących już na rynku produktów, o tych samych cechach i podobnej grupie odbiorców.
– Uważamy, że przyszłe akwizycje w segmencie detalicznym będą charakteryzowały się mniejszym potencjałem do uwalniania gotówki z kapitału obrotowego. Na naszych prognozach Eurocash wyceniany jest na EV/EBITDA 15.4x na 2016p oraz 13.6x na 2017p, z 28% premią do spółek porównywalnych na oba lata. Nie widzimy uzasadnienia dla tak wysokiej premii i zwracamy uwagę na ryzyko emisji akcji pod przejęcie Żabki – zaznaczają analitycy.
Pomimo tegorocznych, atrakcyjnych przejęć Grupy Eurocash, eksperci Vestor DM widzą ryzyko emisji akcji i potencjalnie wysokiej ceny za Żabkę. W ich ocenie fundusz Mid Europa Partners nie sprzeda Żabki taniej niż 12x EV/EBITDA co jest wskaźnikiem dość wysokim względem dotychczasowych przejęć Eurocashu.
W ocenie ekspertów Eurocash jest zdeterminowany by tę spółkę przejąć. Oprócz Eurocashu jako zainteresowanego przejęciem wymienia się także fundusz CVC Capital Partners.
Grupa Eurocash jest liderem w hurtowej dystrybucji szybko zbywalnych produktów spożywczych, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz chemii gospodarczej (FMCG). Na koniec 2015 r. spółka posiadała 187 hurtowni Cash and Carry, 1076 sklepów w sieci franczyzowej Delikatesy Centrum oraz 4554 zrzeszonych sklepów w sieciach franczyzowych Groszek oraz Lewiatan.