Krytyczna ocena jakości obsługi we wszystkich branżach

Autor: Redakcja
Data dodania: 11 marca 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Polacy bardzo krytycznie oceniają jakość obsługi w branżach usługowych.

Polacy mają zastrzeżenia do jakości obsługi niemal we wszystkich branżach. Najlepiej oceniana jest jakość obsługi na stacjach benzynowych, najgorzej zaś w publicznych placówkach zdrowia.

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy nie są skłonni do wystawiania najwyższych ocen za jakość obsługi w poszczególnych miejscach odwiedzanych na co dzień. Warto na pewno zwrócić uwagę na kilka obszarów. Jednym z nich jest kolej, która w prawdzie w rankingu ogólnym jest daleko w tyle, jednak wyraźnie widać, że respondenci dostrzegają tutaj poprawę jakości.

- Zaskakujący jest wynik banków, które plasują się w drugiej połowie rankingu, czyli zadowolenie z nich jest poniżej średniej. Co więcej, wskaźnik wskazujący na poprawę lub pogorszenie jakości w ciągu ostatnich lat jest jednym z najniższych. Oznacza to, że klienci w większym stopniu dostrzegają poprawę jakości obsługi na kolei czy w komunikacji miejskiej niż w instytucjach bankowych - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia

Zdecydowanie najgorzej oceniane są przychodnie publicznej opieki zdrowotnej, jednak to nie dziwi, gdyż ta sfera od wielu lat oceniana jest przez społeczeństwo negatywnie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że prywatna opieka zdrowotna nie dostała o wiele wyższej oceniona niż publiczna. Może wynikać to z faktu, że osoby chore w trudnej jednak dla siebie sytuacji wymagają wyjątkowej obsługi i są znacznie bardziej wrażliwe na wszelkie niedogodności niż np. podczas robienia zakupów w sklepie.

Ponadto, służba zdrowia, od lat cieszy się raczej niepochlebną reputacją i znacznie częściej mówi się publicznie o jej złej kondycji niż o tym, co jest pozytywne. Nie dotyczy to zresztą tylko naszego kraju. Badania dotyczące satysfakcji ze służby zdrowia w innych krajach również pokazują, że społeczeństwo nie jest zadowolone z tej sfery usług.

- Zdecydowanie najlepiej postrzegana jest obsługa na stacjach benzynowych. Może to wynikać z faktu, że stacje benzynowe już dawno przestały być wyłącznie miejscem, gdzie tankujemy benzynę i - choćby poprzez wprowadzenie bogatej oferty w barach kawowych - stały się miejscem odpoczynku podczas podróży, gdzie można napić się dobrej kawy i zjeść coś, tez na ciepło - dodaje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram