Sieć lokali z ofertą dań wegańskich, działająca do niedawna tylko w Warszawie, kontynuuje swój rozwój poza granicami stolicy. Marka zadebiutowała Białymstoku.
Markę Krowarzywa stworzyło dwóch przyjaciół, którzy pomyśleli o otwarciu baru, w którym sami będą mogli zjeść. Opracowali autorskie receptury i zatrudnili wegańską załogę. Pierwszy lokal został otwarty w marcu 2013 r. Obecnie w stolicy działają dwa lokale Krowarzywa - przy ulicy Hożej oraz przy Marszałkowskiej. Lokale działające poza Warszawą to restauracje w Krakowie, Łodzi i Białymstoku. Marka rozwija się w oparciu o system franczyzowy.
Jak powiedział w wywiadzie dla magazynu Franczyza&Biznes Krzysztof Bożek, współwłaściciel sieci barów wegańskich Krowarzywa, są dwie możliwości otwarcia partnerskiej restauracji. Pierwszy model współpracy jest przeznaczony dla dużych miast. Drugi - dla mniejszych miast powyżej 150 tys. mieszkańców.
W ocenie Krzysztofa Bożka, dieta wegańska i zdrowy styl życia są coraz bardziej popularne i nie są domeną tylko dużych miast. „Naszymi klientami w większości są ludzie, którzy na co dzień jedzą mięso, a nasze burgery traktują jako zdrową odmianę i po prostu coś smacznego. Dlatego mamy przekonanie, że nasze lokale sprawdzą się również w mniejszych miastach tym bardziej, że będziemy udzielać wyłączności terytorialnej” – powiedział współwłaściciel sieci barów wegańskich Krowarzywa.