Jak mówi Krystian Kulczycki, wiceprezes zarządu Euro Banku SA na łamach portalu Bankier.pl „Przez ostatni rok strategia rozwoju Eurobanku opierała się na dwóch głównych filarach: poszerzaniu portfolio produktów i rozbudowie sieci dystrybucji. Na tym etapie kluczowe dla rozwoju jest poszerzanie zasięgu – otwieranie się na nowe grupy klientów, ale też intensyfikacja kontaktu z obecnymi. Kredyt hipoteczny otwiera przed bankiem nowe możliwości na obu tych polach. To także produkt, który pozwala budować z klientem długoterminowe relacje, co dotąd, przy udzielaniu szybkich pożyczek gotówkowych, nie miało raczej miejsca. Obok dotarcia do nowych grup odbiorców oraz wydłużenia kontaktu zarówno z obecnymi, jak i nowymi klientami, sprzedaż kredytu hipotecznego daje nam jeszcze jedną cenną możliwość: cross-selling. Hipoteka jest świetnym produktem do sprzedaży kolejnych produktów, np. kart kredytowych, klientom już istniejącym”.
Eurobank zdaje się nie mieć wątpliwości, co do tego, że na ich usługę nadal jest miejsce na rynku. Ze swoją ofertą kredytu hipotecznego zamierza dotrzeć do średniozamożnego klienta z grupy wiekowej między 30-45 lat. Na potrzeby tego produktu będzie uruchamiana zupełnie nowa sieć placówek: eurobank Home. Pracownikami tych placówek będą pracownicy wyspecjalizowani w udzielaniu kredytów hipotecznych i rynku nieruchomości, którzy jednocześnie zapewnią specjalistyczne doradztwo w kwestiach około kredytowych. Kolejnym elementem aktywizującym sprzedaż tego produktu będą tzw. „sprzedawcy mobilni”, którzy odpowiednio wyposażeni będą mogli dotrzeć w dowolne miejsce i dowolnej porze. Oczywiście aktualnie istniejące placówki, zarówno własne, jak i franczyzowe również będą wspierać sprzedaż kredytu hipotecznego. A jest to spory potencjał. Do końca tego roku sieć własnych palcówek eurobanku ma liczyć ok. 340 oddziałów, a franchisingowych, których na chwilę obecną jest ok. 50, liczyć ma ich ponad 140.
Chcemy się wyróżniać
Swoją przewagę rynkową w tym segmencie produktów Eurobank zamierza budować na szybkich, prostych i przyjaznych dla klienta procedurach, wcześniej wspomnianych wysoko wykwalifikowanych sprzedawcach oraz najwyższym poziomie obsługi. Ważnym elementem mają być również świadczone przez placówki usługi w zakresie doradztwa około kredytowego polegającego na konsultacjach w kwestiach związanych z zakupem mieszkania, notariuszem, agencją nieruchomości, podstawowymi kwestiami prawnymi etc, oraz przede wszystkim wysoka jakość produktu. Według słów Krystiana Kulczyckiego: "nabywcy szczególnie zwracają uwagę na dwa oferowane elementy – możliwość otrzymania kredytu aż do 110% szacowanej docelowej wartości nieruchomości i możliwość przeznaczenia 20% kwoty kredytu na dowolny cel lub konsolidację innych droższych kredytów w cenie kredytu mieszkaniowego. Bardzo ważna dla klientów jest możliwość refinansowania już posiadanych kredytów - umożliwiamy spłatę innego, droższego kredytu mieszkaniowego zaciągniętego w innym banku – aż do 100% aktualnej wartości nieruchomości. Z kredytu można również opłacić ewentualną prowizję za wcześniejszą spłatę w innym banku. Kredyt na refinansowanie udzielny jest bez prowizji i z niższym oprocentowaniem ponieważ przy ustalaniu oprocentowania bierzemy pod uwagę aktualną wartość nieruchomości, która z pewnością wzrosła oraz aktualną wysokość kredytu do spłaty. Dodatkowo klient może otrzymać również kwotę na cel dowolny aż do 20% wartości nieruchomości – oprocentowaną tak nisko jak kredyt mieszkaniowy. Czyli dodatkowa kwota przeznaczona na cel dowolny może wynosić maksymalnie od 25% aż do 100% kwoty refinansowanego kredytu”.