Działająca od ponad dwóch lat franczyzowa sieć barów, w której serwowane są dania na bazie ziemniaków poszerza zasięg terytorialny.
Krakowski Kumpir poszukuje obecnie lokali w Warszawie i Katowicach. Co to jest kumpir? To ogromny pieczony w specjalnym piecu ziemniak, którego miąższ wymieszany jest z masłem czosnkowym, odpowiednim gatunkiem sera oraz aromatycznymi przyprawami podawany z dodatkami typu: śmietana, boczek, kiełbasa, kurczak, świeże warzywa czy też sery. Porcja takiego dania waży około 1 kg.
– Pod logo Krakowski Kumpir działa jeden lokal własny i trzy franczyzowe. W planach mamy zwiększenie liczby placówek i poszerzenie zasięgu terytorialnego. Aktualnie nasze lokale znajdują się w Krakowie, Rzeszowie i Gliwicach – mówi nam Joanna Robakowska, manager sieci.
Dodaje, że marka planuje rozwijać się głównie w formacie franczyzy. Własne placówki będą powstawać w ograniczonej liczbie i jedynie na terenie Krakowa.
Kwota inwestycji w krakowski koncept waha się od 60 tys. zł do 130 tys. zł. Opłata wstępna to koszt 5 tys. zł. Franczyzodawca pobiera też opłatę bieżąca, która wynosi 1,5 tys. zł miesięcznie.
Gastronomia to branża, w której znajdziemy najwięcej konceptów franczyzowych. Według raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS), w 2015 roku w Polsce działało ponad 90 systemów gastronomicznych. Podobną liczbę konceptów znajdziemy jedynie w branży artykułów spożywczych.