Krakowianie częściej wybierają lokalne produkty

Autor: Redakcja
Data dodania: 11 sierpnia 2014
Kategoria:
Krakowianie częściej wybierają lokalne produkty; Foto: freeimages.com

Krakowianie częściej wybierają lokalne produkty; Foto: freeimages.com

Aż 65% krakowian kupuje żywność od lokalnych producentów. W innych miastach ten odsetek nie przekracza 51%. Według badaczy Kraków charakteryzuje się większym poziomem tradycjonalizmu i religijności, co ze sobą wyraźnie współgra.

Krakowscy respondenci wyróżniają się na tle mieszkańców innych aglomeracji, nie tylko jeśli chodzi o stosunek do żywności lokalnej, również częściej niż na przykład respondenci z Warszawy utożsamiają z żywnością zdrową żywność produkowaną w sposób tradycyjny. W Warszawie produkty wytwarzane w taki sposób postrzegane są jako zdrowe jedynie przez 6% badanych, w Krakowie aż przez 17%. Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie uważa, że może to odzwierciedlać fakt, iż mieszkańcy Krakowa są zaliczani do tej części społeczeństwa polskiego, która charakteryzuje się większym poziomem tradycjonalizmu i jest bardziej religijna, co ze sobą wyraźnie współgra.

Podobnie natomiast kształtują się opinie mieszkańców dużych polskich miast jeśli chodzi o walory, które cenią w żywności. Dla krakowian, tak jak dla pozostałych respondentów, najważniejsze jest, aby żywność była smaczna (89% wskazań), nie zawierała szkodliwych składników (83% wskazań), wpływała na dobry stan zdrowia (77%) i poprawiała kondycję zdrowotną (72%).

Krakowscy respondenci częściej niż inni zgadzali się, że żywność powinna być warta pieniędzy, które za nią płacą (74% wskazań w Krakowie, 65% w innych miastach), a także, że cenią w produktach spożywczych brak zawartości sztucznych dodatków (74% krakowian, 65% mieszkańców innych miast) i odpowiednią wartość odżywczą (70% krakowskich respondentów, 61% pozostałych).

Wnioski  pochodzą z z badania „Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia” przeprowadzonego w lipcu 2014 roku przez TNS Polska na zlecenie Carrefour w pięciu największych miastach w Polsce, w tym w Krakowie.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram