Większy popyt na kosmetyki naturalne

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 września 2011
Kategoria:


Przekłada się to na zainteresowanie związanymi z tymi produktami konceptami franczyzowymi. Organique w wakacje powiększył się o dwa sklepy, a wkrótce ruszą dwa kolejne.

- Niektórzy nasi franczyzobiorcy po sukcesie pierwszego sklepu decydują się we współpracy z nami otwierać kolejne placówki. Tak jest np. w przypadku franczyzobiorcy, który prowadzi nasz sklep we Wrocławiu w CH Renoma. W połowie września uruchamia on placówkę w Galerii Dominikańskiej – mówi Małgorzata Zdziebko-Zięba, PR manager sieci Organique.  

Obecnie należy do niej ok. 20 sklepów. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy zostały uruchomione dwa nowe - w Piotrkowie Trybunalskim i Kielcach, zaś w trakcie przygotowania są dwa następne.

- Z drugiej strony mamy jednak też franczyzobiorców, którzy rezygnują ze współpracy. Powodem są zazwyczaj słabsze lokalizacje, które nie generują odpowiednich obrotów. W naszych sklepach oferowane są produkty ze średniej i wyższej półki cenowej. Odpowiednimi lokalizacjami będą więc ruchliwe centra miast, przy rynkach bądź duże centra handlowe. Na osiedlach czy w niedużych pasażach przy hipermarketach przepływ potencjalnych klientów może być niewystarczający. Jednak mając już pewne doświadczenia w tym zakresie, jesteśmy w stanie lepiej doradzić przyszłym franczyzobiorcom, jaka lokalizacja będzie dla nich odpowiednia. Niekiedy wręcz sami zdobywamy odpowiednią powierzchnię w centrum handlowym, którą później podnajmujemy franczyzobiorcy – opowiada Małgorzata Zdziebko-Zięba.

Sklep Organique można otworzyć w centrum handlowym w oddzielnym lokalu bądź w formie wyspy. To drugie rozwiązanie jest oczywiście tańsze – całkowity koszt takiej inwestycji to ok. 50 tys. zł netto wraz zatowarowaniem. W przypadku sklepu jest to ok. 55 – 60 tys. zł netto, ale do tej kwoty doliczyć należy prace adaptacyjne, które w nowo powstałej galerii dla powierzchni ok. 30 mkw. mogą wynieść nawet 60 – 100 tys. zł

Jak zapewnia Małgorzata Zdziebko-Zięba, obroty większości sklepów Organique funkcjonujących na rynku wyraźnie się zwiększają w związku z tym, że kosmetyki naturalne w ostatnim czasie bardzo zyskały na popularności. Klienci są coraz bardziej świadomi zalet tych produktów, coraz częściej czytają etykiety, unikają specyfików zawierających konserwanty czy różnego rodzaju sztuczne substancje.

- Klienci coraz częściej sięgają nawet po półsurowce, takie jak glinki czy sole, które również mamy w ofercie, a z których to mogą samodzielnie w domu zrobić kosmetyki – dodaje przedstawicielka sieci Organique.

Joanna Cabaj - Bonicka

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram