Koniec przejęć, czas na rozwój istniejących konceptów!

Autor: Redakcja
Data dodania: 9 września 2008
Kategoria:
smyk_fotka.jpg

Grupa Empik Media & Fashion zadeklarowała, że chce zakończyć rok 2008 ilością 689 sklepów.
Realizacja tego planu jest uzależniona od terminów otwarć centrów handlowych.

Na koniec czerwca b.r. sieć EM&F liczyła 534 punkty – sklepy, kawiarnie, szkoły językowe. Grupa poprzez franczyzę prowadzi w Polsce oraz w Niemczech, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie takie sieci jak: Smyk, Empik i sklepy marek odzieżowych Hugo Boss, Mango, Mexx i Aldo. Przez spółki dystrybucyjne działa także w Czechach i na Słowacji.

Smyk po tureckusmyk_fotka.jpg
Jeszcze w tym roku ma ruszyć pierwszy Smyk w tureckiej stolicy Ankarze, kolejny ma się pojawić w Stambule. Jest to kolejna już polska firma ( o firmie KAN pisaliśmy w ubiegłym tygodniu), która planuje intensywny rozwój na wschodzie.
Na koniec roku liczba sklepów pod marką Smyk ma sięgnąć 67 wobec 57 na koniec czerwca.
Od przyszłego roku zostanie wprowadzony nowy format Smyka "big box" - sklepy o powierzchni min. 2,5 tys. m²  z rozszerzonym asortymentem. Jest to pierwsza w Polsce inicjatywa stworzenia sklepów o tak dużych powierzchniach  tylko z asortymentem dla dzieci. Trendy demograficzno – gospodarcze (przyrost naturalny, bogacenie się społeczeństwa) wskazują na to, że pomysł ma duże szanse na sukces
W czerwcu Smyk podpisał warunkową umowę nabycia 100% udziałów niemieckiej spółki Spiele Max, właściciela sieci 41 sklepów dla dzieci o powierzchni 65 tys. m².  Wartość transakcji to ok. 9 mln euro, a jej finalizacja spodziewana jest w najbliższych tygodniach.
Asortyment Spiele Max (zabawki, książki, wózki, foteliki) zostanie uzupełniony odzieżą Smyka, a nazwa sklepów nie ulegnie zmianie.

Plany grupy EM&F zakładają, że sieć dystrybucji w segmencie moda i uroda (marki franczyzowe i licencjonowane) wzrośnie o 21 punktów w II półroczu do 265 punktów, w tym największy wzrost planowany jest w Rosji i Kazachstanie (łącznie 12 sklepów).

grupa empik.png

W I półroczu grupa otworzyła 70 nowych placówek. Inwestycje w tym okresie, obejmujące też przejęcia, wyniosły 113 mln zł. Grupa kupiła m.in. Amersport, sprzedający obuwie marek CAT czy Converse. W lutym EM&F podpisał umowę z HDS Polska na wspólne rozwijanie sieci Empik Cafe. Kawiarń jest ok. 50, a w ciągu czterech lat planowane jest otwarcie kolejnych 90 – 120.
"Na razie nie planujemy żadnych akwizycji w tym roku i przyszłym. Mamy teraz mnóstwo pracy zarówno jeśli chodzi o koncepty w Polsce, jak i za granicą" - powiedział prezes EM&F Maciej Dyjas.
Dodał, że obecnie grupa będzie koncentrować się na rozwijaniu konceptów w istniejących formatach i poszerzaniu asortymentu, co pozwoli osiągać wyższe marże brutto i wyższą sprzedaż w istniejących sklepach i szkołach językowych.
Czas pokaże czy spełnią się deklaracje prezesa Dyjasa odnośnie zaniechania przejęć przez Grupę.

Dorota Gierach,
9 września 2008 r.

Czytaj również:

"Grupa Empik za granicą", 4 lipca 2008 r.
"Ofensywa Empiku", 22 sierpnia 2007 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram