„Uczymy, bawimy, budujemy z klockami Lego”- koncept z USA, w ramach którego działają edukacyjne placówki dla dzieci spotkał się z dużym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców.
Bricks 4 Kidz czyli Klocki Dla Dzieci to stworzona w Ameryce metodologia prowadzenia zajęć z wykorzystaniem klocków Lego. Mimo że do Polski marka weszła stosunkowo niedawno, może pochwalić się imponującą liczbą franczyzobiorców.
– Struktura oddziałów zaczęła się tworzyć na jesieni 2015 roku. Obecnie mamy podpisanych 20 umów franczyzowych. Część partnerów rozpoczęła już działalność, pozostali wystartują we wrześniu-październiku br. – mówi Jarosław Nadstazik, dyrektor zarządzający Bricks 4 Kidz.
Sieć oddziałów obejmuje całą Polskę. Obecnie działa 18 lokalizacji, przy czym jedna nie oznacza jednej placówki. Najczęściej licencja obejmuje od dwóch do dziesięciu powiatów dookoła głównej lokalizacji.
– Szybkość rozwoju sieci pozytywnie nas zaskoczyła. Do końca roku planujemy otworzyć nie więcej niż trzy-cztery kolejne lokalizacje. Docelowo do 2018 roku chcemy mieć w Polsce około 50 partnerów obejmujących swoim działaniem do 280 powiatów na 380 istniejących w Polsce – kontynuuje Jarosław Nadstazik.
Bricks 4 Kidz to franczyza o stosunkowo niewielkim progu wejścia. Aby prowadzić zajęcia pod szyldem amerykańskiej marki w najmniejszych miejscowościach wystarczy mieć na start 20 tys. zł netto. Oczywiście wielkość inwestycji będzie zależała od wielu czynników, m.in. wielkości miasta na jaką kupuje się licencję oraz od formatu działalności.
Koszt inwestycji będzie zależał też od tego, czy będzie to lokal stacjonarny, czy biznes prowadzony w systemie mobilnym (czyli z dojazdem do szkół, przedszkoli i innych placówek edukacyjnych).