
Czołowy dystrybutor sprzętu komputerowego w Polsce zwiększa liczbę salonów agencyjnych, ale zamyka własne salony w mniej atrakcyjnych lokalizacjach.
Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, powiedział w rozmowie z portalem Money.pl, że powiększa się sieć franczyzowa jego firmy. Podkreślił, że do Komputronika zgłaszają się sklepy, które wcześniej nie chciały słyszeć o współpracy na zasadzie franczyzy.
Firma zoptymalizowała w zeszłym roku sieć sprzedaży. Salony usytuowane w mniej atrakcyjnych lokalizacjach, np. w małych lub starszych centrach handlowych, czy też ulicach o niższej atrakcyjności handlowej, zostały zredukowane, zmienił się ich model zarządzania na agencyjny, bądź zostały przeniesione do nowych lokalizacji. W efekcie w salonach franczyzowych i agencyjnych sprzedaż wzrosła o 26 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Powiększa się również sieć placówek agencyjnych: z 23 (w marcu b.r.) do 26 (obecnie).
Jednocześnie firma planuje rozwój placówek Megastore co wiąże się z zamykaniem lokali własnych w mniej atrakcyjnych lokalizacjach. Np., w związku z otwarciem Megastore w Warszawie Komputronik zlikwidował trzy salony własne w stolicy. W tym roku chce otworzyć kolejny Megastore – tym razem w Poznaniu.
Spółka stawia też na promocję własnych marek – Accura (materiały eksploatacyjne do drukarek) i Kalifornia Acces (tablety, myszy klawiatury, kamerki).
Źródło: Money.pl, Biznes.interia.pl
Czołowy dystrybutor sprzętu komputerowego w Polsce zwiększa liczbę salonów agencyjnych, ale zamyka własne salony w mniej atrakcyjnych lokalizacjach.
Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, powiedział w rozmowie z portalem Money.pl, że powiększa się sieć franczyzowa jego firmy. Podkreślił, że do Komputronika zgłaszają się sklepy, które wcześniej nie chciały słyszeć o współpracy na zasadzie franczyzy.
Firma zoptymalizowała w zeszłym roku sieć sprzedaży. Salony usytuowane w mniej atrakcyjnych lokalizacjach, np. w małych lub starszych centrach handlowych, czy też ulicach o niższej atrakcyjności handlowej, zostały zredukowane, zmienił się ich model zarządzania na agencyjny, bądź zostały przeniesione do nowych lokalizacji. W efekcie w salonach franczyzowych i agencyjnych sprzedaż wzrosła o 26 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Powiększa się również sieć placówek agencyjnych: z 23 (w marcu b.r.) do 26 (obecnie).
Jednocześnie firma planuje rozwój placówek Megastore co wiąże się z zamykaniem lokali własnych w mniej atrakcyjnych lokalizacjach. Np., w związku z otwarciem Megastore w Warszawie Komputronik zlikwidował trzy salony własne w stolicy. W tym roku chce otworzyć kolejny Megastore – tym razem w Poznaniu.
Spółka stawia też na promocję własnych marek – Accura (materiały eksploatacyjne do drukarek) i Kalifornia Acces (tablety, myszy klawiatury, kamerki).
Źródło: Money.pl, Biznes.interia.pl