Komputronik: wzrost sprzedaży w salonach agencyjnych i franczyzowych

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 czerwca 2013
Kategoria:

Czołowy dystrybutor sprzętu komputerowego w Polsce zwiększa liczbę salonów agencyjnych, ale zamyka własne salony w mniej atrakcyjnych lokalizacjach.
Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, powiedział w rozmowie z portalem Money.pl, że powiększa się sieć franczyzowa jego firmy. Podkreślił, że do Komputronika zgłaszają się sklepy, które wcześniej nie chciały słyszeć o współpracy na zasadzie franczyzy.
Firma zoptymalizowała w zeszłym roku sieć sprzedaży. Salony usytuowane w mniej atrakcyjnych lokalizacjach, np. w małych lub starszych centrach handlowych, czy też ulicach o niższej atrakcyjności handlowej, zostały zredukowane, zmienił się ich model zarządzania na agencyjny, bądź zostały przeniesione do nowych lokalizacji. W efekcie w salonach franczyzowych i agencyjnych sprzedaż wzrosła o 26 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Powiększa się również sieć placówek agencyjnych: z 23 (w marcu b.r.) do 26 (obecnie).
Jednocześnie firma planuje rozwój placówek Megastore co wiąże się z zamykaniem lokali własnych w mniej atrakcyjnych lokalizacjach. Np., w związku z otwarciem Megastore w Warszawie Komputronik zlikwidował trzy salony własne w stolicy. W tym roku chce otworzyć kolejny Megastore – tym razem w Poznaniu.
Spółka stawia też na promocję własnych marek – Accura (materiały eksploatacyjne do drukarek) i Kalifornia Acces (tablety, myszy klawiatury, kamerki).
Źródło: Money.pl, Biznes.interia.pl
Czołowy dystrybutor sprzętu komputerowego w Polsce zwiększa liczbę salonów agencyjnych, ale zamyka własne salony w mniej atrakcyjnych lokalizacjach.

Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, powiedział w rozmowie z portalem Money.pl, że powiększa się sieć franczyzowa jego firmy. Podkreślił, że do Komputronika zgłaszają się sklepy, które wcześniej nie chciały słyszeć o współpracy na zasadzie franczyzy.

Firma zoptymalizowała w zeszłym roku sieć sprzedaży. Salony usytuowane w mniej atrakcyjnych lokalizacjach, np. w małych lub starszych centrach handlowych, czy też ulicach o niższej atrakcyjności handlowej, zostały zredukowane, zmienił się ich model zarządzania na agencyjny, bądź zostały przeniesione do nowych lokalizacji. W efekcie w salonach franczyzowych i agencyjnych sprzedaż wzrosła o 26 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Powiększa się również sieć placówek agencyjnych: z 23 (w marcu b.r.) do 26 (obecnie).
Jednocześnie firma planuje rozwój placówek Megastore co wiąże się z zamykaniem lokali własnych w mniej atrakcyjnych lokalizacjach. Np., w związku z otwarciem Megastore w Warszawie Komputronik zlikwidował trzy salony własne w stolicy. W tym roku chce otworzyć kolejny Megastore – tym razem w Poznaniu.
Spółka stawia też na promocję własnych marek – Accura (materiały eksploatacyjne do drukarek) i Kalifornia Acces (tablety, myszy klawiatury, kamerki).

Źródło: Money.pl, Biznes.interia.pl
 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram