Komputronik rezygnuje z franczyzy na rzecz agencji  

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 października 2014
Kategoria:
Foto: Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik

Foto: Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik

Sieć sklepów elektronicznych Komputronik realizuje strategię rozbudowy sieci dystrybucji, zmieniając model współpracy z franczyzowej na agencyjną. Wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż detaliczną. 

Pod koniec października tego roku Komputronik uruchomi kolejny sklep agencyjny. Placówka w Stargardzie Szczecińskim zastąpi sklep franczyzowy. Sieć sklepów z elektroniką użytkową od ponad roku realizuje strategię rozbudowy sieci dystrybucji w formule współpracy agencyjnej.

W najbliższym czasie spółka planuje kolejne zmiany sklepów franczyzowych na salony agencyjne. W opinii firmy, właśnie taka forma współpracy gwarantuje salonom silniejszą pozycję na rynkach lokalnych.

W przypadku salonów agencyjnych Komputronik przejmuje pełną kontrolę nad magazynami i zatowarowaniem sklepów, zyskując możliwość szybkiego i pełnego reagowania na działania konkurencji. Z kolei agent ma mocniejszą pozycję, mniej zależną od aktualnej koniunktury. Franczyzobiorca natomiast sam odpowiada za wyposażenie sklepu, a tym samym za jego standard oraz zakup towaru. W przypadku agencji obowiązki te przejmuje sieć, co znacznie obniża koszty prowadzenia działalności.

Sklepu w Stargardzie Szczecińskim będzie 51. agencją. Dzięki zmianie zyska oferta salonu (znacznie poszerzy się oferta sprzętu mobilnego - tabletów i smartfonów, a także różnego rodzaju akcesoriów).

W pierwszym półroczu roku obrachunkowego 2014 r. Komputronik zanotował wzrost przychodów handlowych o 31,5% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., natomiast zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług wzrósł o 13,1%.

Wyniki jakie osiągnęliśmy są kontynuacją tendencji wzrostowej, jaką odnotowujemy od dłuższego czasu. Wzrost zarówno przychodów jak i zysków, to z pewnością zasługa poprawy sprzedaży jaką zauważamy we wszystkich kanałach dystrybucji. Zwłaszcza dotyczy kanału e-commerce oraz sieci detalicznej. W jej przypadku rosnąca dynamika sprzedaży wynika ze strategii zwiększania udziałów salonów agencyjnych w tym segmencie – stwierdza Wojciech Buczkowski, prezes spółki.

Komputronik notuje także coraz lepsze wyniki sprzedaży w segmencie B2B, mimo, że w trzecim kwartale kalendarzowym, w ramach procesów porządkowania kanałów sprzedaży, coraz większa sprzedaż do przedsiębiorstw realizowana była przez integratora z Grupy Kapitałowej – Komputronik Biznes sp. z o.o.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram