– Obecnie na rynku jest dobry moment na rozpoczęcie działalności w naszej branży. Na koniec 2010 r. odnotowano więcej rozpoczętych inwestycji mieszkaniowych w porównaniu z końcem 2009 roku. Na rok 2011 prognozowany jest wzrost liczby nowych mieszkań oddanych do użytkowania, co już w drugiej połowie roku powinno przełożyć się na poprawę koniunktury w branży wykończenia wnętrz. Z drugiej strony, warunki przystąpienia do naszego systemu franczyzowego są nadal atrakcyjne, a na rynku łatwiej o wynegocjowanie korzystnych stawek za wynajem lokalu – mówi Anna Klinowska, dyrektor ds. rozwoju sklepów Komfort.
Obecnie sieć w Polsce liczy już 149 placówek, w tym 36 franczyzowych. W ubiegłym roku liczba jednostek działających na zasadzie franczyzy została podwojona. A w tym roku ma powstać 20 kolejnych punktów w tej formule. Sklepy franczyzowe powstają w miastach liczących od 25 tys. do 80 tys. mieszkańców. Potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni ok. 400 mkw. oraz środkami na inwestycję w wysokości ok. 120 tys. zł.
Sklepy franczyzowe będą w najbliższym czasie najszybciej rozwijanym segmentem działalności Komfortu, ale spółka nie zamierza zrezygnować z otwierania placówek własnych. W 2011 r. chce uruchomić w naszym kraju 5 nowych sklepów, a także przenieść ok. 10 istniejących do nowo powstających retail parków.
Komfort szykuje się także do dalszej ekspansji zagranicznej, gdzie na razie otwiera wyłącznie jednostki własne. Obecnie ma 7 sklepów w Czechach i 1 na Słowacji. Na ten rok zaplanował otwarcie 3 placówek w Czechach oraz dwóch na Słowacji.
JCB