Kolporter szuka partnerów do prowadzenia sklepów spożywczych

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 sierpnia 2011
Kategoria:


Przez dłuższy czas testowaliśmy format sklepów spożywczych, badaliśmy potrzeby klientów, ich wymagania i preferencje zakupowe. To pozwoliło nam bardzo precyzyjnie przygotować koncept Dobrego Wyboru - mówi Tomasz Brzeziński, dyrektor pionu Dobry Wybór w Kolporterze S.A.

Dobry Wybór to nowa sieć sklepów spożywczych, tworzona przez Kolportera S.A. Czym charakteryzuje się  ten format?

Tomasz Brzeziński: Dobry Wybór to sklepy typu convinience, gwarantujące klientom szybkie i wygodne zakupy podstawowych produktów spożywczych. Są zlokalizowane najczęściej na dużych osiedlach lub przy głównych ulicach miast z dużym trafikiem klientów, ale również z zapleczem budynków mieszkalnych. Ich asortyment to szeroko rozumiane produkty spożywcze – pieczywo, nabiał, mięso, wędliny, warzywa i owoce, słodycze, napoje, produkty gotowe – mrożonki, konserwy. Oprócz tego alkohole, produkty tytoniowe, prasa, artykuły chemiczne i kosmetyczne. Nie zabraknie także produktów marek własnych – bardzo dobrych jakościowo w bardzo atrakcyjnych cenach. Obecnie pod marką Dobry Wybór sprzedawanych jest 38 produktów. Chcemy, aby sklepy Dobry Wybór były maksymalnie użyteczne dla kupujących, dlatego też można w nich opłacić  rachunki, doładować telefon, w niektórych miastach kupić  bilet na mecz piłkarski, odebrać paczkę. W większości sklepów znajduje się też lottomat. Zależy nam, aby nasi klienci postrzegali Dobry Wybór jako miejsce bliskie, przyjazne, dające komfort nie tylko robienia zakupów, ale też załatwienia codziennych spraw.  

Kolporter S.A. poszukuje osób chętnych do współpracy w rozwoju tej sieci i prowadzenia sklepów Dobry Wybór. Na co mogą  liczyć potencjalni współpracownicy?

Naszym partnerom, prowadzącym sklepy Dobry Wybór, gwarantujemy minimalne wynagrodzenie na poziomie 4500 zł netto miesięcznie, bez względu na wysokość obrotu. Dodatkowym przychodem jest prowizja od obrotu oraz wynagrodzenie dodatkowe, m. in. za przyjmowanie płatności za rachunki, czy udział  w akcjach promocyjnych organizowanych przez producentów.  

Osoby prowadzące sklepy Dobry Wybór współpracują  z Kolporterem na zasadach określonych w Systemie Partnerskim. Na czym polega ten system?

System Partnerski to autorskie rozwiązanie Kolportera S.A., wypracowane przez lata budowania sieci saloników prasowych, udoskonalona wersja franchisingu. Bardzo dobrze sprawdza się też w przypadku sieci Dobry Wybór. Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za funkcjonowanie sklepu jest prowadzący własną działalność gospodarczą Partner Kolportera S.A., któremu firma oddaje w użytkowanie lokal wraz z pełnym wyposażeniem oraz zapewnia dostawę towarów handlowych. W zamian Partner świadczy usługę pośrednictwa sprzedaży.

Dlaczego to rozwiązanie jest korzystniejsze od tradycyjnej franczyzy?

Utworzenie firmy opartej na Systemie Partnerskim wymaga od Partnera znacznie mniejszych nakładów finansowych niż gdyby przedsięwzięcie było tworzone niezależnie. Kolporter S.A. ponosi wszystkie koszty uruchomienia i funkcjonowania sklepu Dobry Wybór, np. koszty remontu czy adaptacji lokalu, czynszu, opłat za media. Prowadząc sklep Dobry Wybór, partner jest właścicielem firmy, zachowuje niezależność w ramach podpisanej umowy. Partner korzysta z działań reklamowych i marketingowych, jakie prowadzi Kolporter. Na promocję prowadzoną w skali całego kraju, są przeznaczone większe środki, dzięki czemu jest ona znacznie bardziej efektywna.

Na co mogą  jeszcze liczyć partnerzy Kolportera?

Przede wszystkim na możliwość zdobycia doświadczenia i rozwoju specjalistycznej wiedzy,  dzięki cyklowi szkoleń i treningów, który zapewniamy. Prowadząc sklep, mają też cały czas zapewnione wsparcie i opiekę ze strony pracowników Kolportera, swobodne korzystanie z naszego know-how.  System został tak opracowany, by do minimum zredukować ryzyko podejmowania działalności przez Partnera.

Partnerzy otrzymują więc w zasadzie gotowy sklep, do którego prowadzenia są odpowiednio przygotowani. Jakie warunki muszą spełnić osoby chętne do skorzystania z tej propozycji?

Podstawowym warunkiem jest rejestracja działalności gospodarczej. Poza tym od partnera wymagamy doświadczenia w handlu, najlepiej w sektorze spożywczym, umiejętności zarządzania zespołem pracowników, znajomości standardów obsługi klienta oraz znajomości obsługi komputera (pakiet MS Office). Przede wszystkim oczekujemy jednak zaangażowania w rozwój sklepu, dbania o coraz lepszą sprzedaż.  

Dobry Wybór to nowa sieć na naszym rynku. Czy Kolporter zakłada wysoką  dynamikę rozwoju tego formatu?

Oczywiście. Przez dłuższy czas testowaliśmy format sklepów spożywczych, badaliśmy potrzeby klientów, ich wymagania i preferencje zakupowe. To pozwoliło nam bardzo precyzyjnie przygotować koncept Dobrego Wyboru i określić  jego strategię rozwoju. Sieć liczy na razie 9 sklepów, ale do końca 2011 r. będzie ich ok. 25. Najistotniejsza informacja jest jednak taka, że poziom obrotów w sklepach Dobry Wybór wzrósł  o ponad 15 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. To pokazuje, że przyjęte przez nas założenia funkcjonalne dla tej sieci okazały się jak najbardziej słuszne.

Źródło: Kolporter S.A.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram