Kolejny światowy potentat celuje w Polskę

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 kwietnia 2011
Kategoria:
brioche_doree_szyldGrupa Le Duff, która ma ok. 1200 restauracji, kawiarni, cukierni i piekarni w ok. 50 krajach, chce wejść do Polski. Planuje rozwój poprzez franczyzę.

Grupa Le Duff powstała w 1976 roku we Francji. Obecnie jest światowym numerem dwa w segmencie określanym jako bakery cafe (koncepty z pogranicza kawiarni, cukierni i piekarni). Jej roczne obroty sięgają już 1,1 mld euro, zaś liczba lokali zbliża się do 1200, z czego ok. 40 proc. działa na zasadzie franczyzy.  Firma, oprócz tego, że jest obecna na największych rynkach gastronomicznych takich jak Francja, Stany Zjednoczone czy kraje azjatyckie, rozpoczęła już także rozwój w Europie Środkowej, m.in. w Niemczech, Czechach i Rumunii.

Grupa Le Duff ma w swoim portfolio 5 marek sieci gastronomicznych: Brioche Dorée, Del Arte, Fournil de Pierre, La Madeleine oraz Bruegger's. Ponadto produkuje żywność pod markami Bridor, La Tradition Boulangère i La Ferme des Loges (dania gotowe), którą dostarcza do niezależnych hoteli i restauracji.

Sieci Del Arte (kuchnia włoska) oraz Fornil de Pierre (sklepy piekarnicze) obecne są na razie tylko we Francji. Aczkolwiek Del Arte rozpoczyna w tym roku ekspansję zagraniczną, planowane są otwarcia w Irlandii, Arabii Saudyjskiej i Maroku. La Madeleine oraz Bruegger's to z kolei sieci znane tylko na kontynencie amerykańskim. Stały się właśnością Grupy Le Duff w wyniku przejęć.

Najważniejszą i jednocześnie najstarszą marką w grupie jest Brioche Dorée, generująca ok. 40 proc. jej całkowitych obrotów. Sieć oferuje pieczywo, ciasta, kanapki, sałatki oraz dania gotowe. To głównie ona rozsławiła Grupę Le Duff poza granicami Francji i to dla niej poszukiwani są franczyzobiorcy w Polsce. Firma podkreśla, że marka wyróżnia się wysoką rentownością - średnia wartość EBITDA, jako procent przychodów, wyliczona dla placówek francuskich na przestrzeni 15 lat wynosi 17,5 proc.

brioche_doreeKto może zostać franczyzobiorcą Brioche Dorée? Grupa Le Duff stawia na przedsiębiorców, którzy posiadają już doświadczenie w prowadzeniu placówek franczyzowych (choć nie jest to wymóg absolutny), umiejących zarządzać zespołem i posiadających jasno określone wizję i cele. Firma nie określa szczegółowo wymogów wobec polskich franczyzobiorców co do wysokości kapitału, podkreślając, że jest to zależne od lokalizacji, a także szczegółów umowy. Wymogi, jakie podaje w tym względzie swoim francuskim franczyzobiorcom, mówią jednak o średniej wartości całkowitej inwestycji na poziomie 300 tys. euro, przy czym minimalny wkład, jakim musi dysponować inwestor, to 100 tys. euro.

Grupa Le Duff w ciągu ostatnich 5 lat otwierała średnio 60 nowych lokali rocznie. Na ten rok zakłada przypieszenie ekspansji i otwarcie 87 punktów gastronomicznych na całym świecie. Spodziewa się wzmocnienia obecności w Azji, która jest rynkiem bardzo perspektywicznym. Ale duże nadzieje pokłada także w krajach europejskich. Obecnie aktywnie poszukuje franczyzobiorców w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Szwajcarii, Luksemburgu i Hiszpanii.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram