Kolejny gracz na franczyzowym rynku sushi

Autor: Redakcja
Data dodania: 9 lipca 2010
Kategoria:
Roller_Sushi_bistro_Marki_4Pierwszy Roller Sushi został otwarty dopiero w maju tego roku, ale firma już proponuje franczyzę. Na razie potencjalni inwestorzy z tej branży są ostrożni, nawet w stosunku do znacznie dłużej działających sieci.

Roller Sushi na pewno stawia na wyróźnienie się na rynku. Jest to bowiem oferta tania oraz szybko i łatwo dostępna, niemal fast foodowa, o czym świadczyć może chociażby jedna z czołowych pozycji w menu Roller Sushi, którą jest... Big Mak.

Menu tej sieci jest bowiem zbudowane właśnie na wzór menu w popularnych lokalach typu fast food. Nie wymaga znajomości japońskiego nazewnictwa. Podzielone jest na kilka części. Big Maki to rolki grube, wypełnione kilkoma składnikami, dostępne w ośmiu wariantach smakowych. Maki Sam to rolki cienkie, w których ryżem otoczony jest jeden wybrany składnik. Każda rolka to odpowiednik 6 kawałków sushi (maki lub futomaki) podanych w tradycyjny sposób w restauracji. W ofercie Roller Sushi są również Nutella Sweet Rolls, których największymi fanami są najmłodsi. Tutaj ryżem otoczone są owoce zatopione w sosie z Nutelli i zawinięte w cieniutki naleśnik typu tamago, podawane z bitą śmietaną. Roller Sushi oferuje również slicery, odpowiednik nigiri, w czterech wariantach smakowych.

Roller_Sushi_satelita_M1_Marki- Z naszych badań i obserwacji wynika, że jest kilka barier, które zniechęcają do sushi potencjalnych konsumentów. Jedną z nich jest obawa przed okazaniem braku umiejętności posługiwania się pałeczkami. Inną, bardzo poważną, jest cena. Sushi jest w Polsce stosunkowo drogie, dlatego uważane jest za produkt luksusowy. Roller Sushi łamie te bariery. Sushi zwinięte w rolkę, złożoną z sześciu kawałków, podane w tubie ze specjalną fiolką wypełnioną sosem sojowym, je się jak popularnego hot doga. Rolki w zależności od rodzaju kosztują 7, 12 lub 14 zł za sztukę – mówi Miłosz Olesiński, Chief Operating Officer spółki International Sushi Bistro, właściciela marki Roller Sushi.

Marka zadebiutowała na naszym rynku w maju 2010 roku, uruchomiając satelitę Roller Sushi na terenie food courtu w M1 Marki oraz restauracji Roller Sushi w podwarszawskich Markach (pierwsza restauracja sushi w tym mieście). W planach spółki są kolejne inwestycje, związane z uruchomieniem satelit w najbardziej popularnych centrach handlowych na terenie Warszawy, a następnie na terenie innych polskich miast oraz rozwój sieci franczyzowej.

W ostatnim czasie coraz więcej sieci w tego segmentu rynku gastronomicznego rozpoczyna poszukiwanie franczyzobiorców. Jednak, jak pisaliśmy niedawno w artykule Bary sushi bez franczyzobiorców, trudno jest im pozyskać odpowiednich inwestorów bądź odpowiednie lokale. W rezultacie większość sieci posiada na razie jedynie placówki własne.
Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram