Kolejne sieci franczyzowe mogą zmienić właściciela

Data dodania: 21 czerwca 2017
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Żabka
Kolejne sieci franczyzowe mogą zmienić właściciela

Po tegorocznej sprzedaży franczyzowej sieci Żabka, szykują się kolejne transakcje, które mogą objąć sieci Mila i Stokrotka.

Ten rok będzie rekordowy pod względem wartości fuzji i przejęć na globalnym rynku dóbr konsumenckich i w handlu detalicznym - przewidują eksperci firmy doradczej A.T. Kearney. 

Wartość transakcji fuzji i przejęć (M&A) na globalnym rynku dóbr konsumenckich i w handlu detalicznym wyniosła 469 mld dol. – jest to 31 proc. wzrost w porównaniu do roku poprzedniego i jednocześnie najwyższy poziom od czasów recesji z lat 2007/2008. Liczba transakcji w 2016 roku wzrosła o 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego i jest to pierwszy wzrost od 2010 roku.

Wyniki z badania przeprowadzonego przez A.T. Kearney wskazują na to, że dalszy dynamiczny wzrost na rynku M&A w 2017 roku może być rekordowy i historycznie przekroczy najwyższą roczną wartość M&A z 2008 roku w wysokości 512 mld dol. 67 proc. ekspertów ankietowanych w badaniu spodziewa się dalszego wzrostu rynku, a zaledwie 1 proc. przewiduje jego spadek. Lista ogłoszonych, lecz nie zamkniętych transakcji w 2016 roku wyniosła ok. 200 mld dol.

- Jeżeli do tego dodamy ogłoszone na początku 2017 roku duże transakcje m.in. fuzja o wartości 50 mld dol. francuskiego Essilor (producenta soczewek i sprzętu okulistycznego) z włoskim Luxottica (producentem i dystrybutorem okularów), a także przejęcia spółek technologicznych przez duże firmy z rynku dóbr konsumenckich i w handlu detalicznym to wzrost M&A powyżej 500 mld dol. staje się realny – ocenia Marcin Okoński, ekspert A.T. Kearney.

Z dużych transakcji warto również też wspomnieć, że na początku 2017 roku ogłoszone zostało przejęcie Żabka Polska przez fundusz CVC Capital Partners od dotychczasowego właściciela Mid Europa Partners. Kolejne miesiące pod względem aktywności M&A w Polsce również zapowiadają się ciekawie. Na rynku obecnie na sprzedaż są sieci supermarketów Mila i Emperia Holding (właściciel supermarketów Stokrotka).

- Odpowiadając na oczekiwania akcjonariuszy, firmy z rynku dóbr konsumpcyjnych i w handlu detalicznym aktywnie poszukują targetów akwizycyjnych – dodaje Marcin Okoński.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram