Toruńska firma Torpo przygotowuje się do uruchomienia franczyzowych punktów handlowych w kilku polskich miastach. Pierwszy taki sklep powstanie już we wrześniu w Poznaniu.
Sklepy te będą sprzedawać produkty Torpo, ale pozostaną własnością lokalnych przedsiębiorców. Torpo S. A. jest firmą z prawie 60 letnią tradycją i od momentu założenia, w 1947 roku, wyspecjalizowaną w produkcji odzieży męskiej. Podstawowym asortymentem spółki są ubrania, marynarki, spodnie oraz kamizelki. Do tej pory zdecydowana większość produkowanej w Torpo odzieży (głównie w formie tzw. przerobu uszlachetniającego), trafiała do odbiorców zagranicznych. Firma współpracuje ze znanymi firmami z Niemiec, Holandii, Francji, Danii, Szwecji oraz Litwy, przy czym współpraca z niektórymi trwa już ponad 20 lat.
Do końca marca toruński producent męskiej odzieży nie odczuwał kryzysu. Były dodatkowe godziny pracy i premie. Ostatnio w mediach pojawiają się różne doniesienie o kłopotach finansowych, które jednak nie ominęły firmy Torpo. Prezes spółki Jan Kucharski problemy te tłumaczy światowym kryzysem. - Firmy odzieżowe padają. Nasi partnerzy z zachodu mają pełne magazyny. Zamówień jest o połowę mniej niż przed rokiem - mówił. Efektem czego miało być przymusowe przejście prawie 400 pracowników toruńskiej spółki do agencji pracy tymczasowej. Zamówienia na garnitury szyte w fabryce spadły o 70 procent.
FwP, 25 sierpnia 2009r.