Kolejna polska marka wycofała się z rynku rosyjskiego

Data dodania: 31 marca 2022
Kategoria:

Firma LPP podjęła decyzję o zamknięciu wszystkich sklepów w Rosji.

Najpierw był komunikat z dnia 4 marca 2022 roku, w którym zarząd LPP SA, uwzględniając ograniczenia nałożone na Rosję przez UE, podjął decyzję o zawieszeniu działalności operacyjnej w Rosji, w tym w szczególności: zatrzymaniu rozwoju marek LPP w Rosji oraz zatrzymaniu dostarczenia towarów handlowych do Rosji. Wyżej opisane działania miały być wdrażane sukcesywnie, przy uwzględnieniu ograniczeń operacyjnych.

Z dniem 30.03 polska spółka odzieżowa zakończyła operacyjne czynności konieczne do zamknięcia salonów w Rosji i został zamknięty ostatni z nich. Tym samym, zgodnie z wcześniejszą deklaracją, od 30.03 wszystkie sklepy marek należących do LPP na rynku rosyjskim będą zamknięte. Wcześniej firma całkowicie wstrzymała transport towarów do Rosji jak i wszystkie inwestycje oraz plany rozwojowe, a także zamknęła sprzedaż internetową wszystkich swoich marek.

Już wcześniej, obserwując sytuację w Ukrainie, LPP zdecydowało się na pełen odpis wartości wszystkich ukraińskich aktywów o wartości ok. 270 mln zł, co w praktyce oznacza, że cały majątek z Ukrainy poszedł na straty. Mimo to firma uspokaja akcjonariuszy, że jej działalność nie jest zagrożona, bo jest zabezpieczona finansowo: 1,6 mld zł na kontach, oraz 0,7 mld zł dostępne w liniach kredytowych. Na rynku rosyjskim firma miała około 500 sklepów oraz duże centrum dystrybucyjne.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje na 25 rynkach stacjonarnych, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 27 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design