Jeszcze jedna marka jubilerska rozpoczęła budowę sieci partnerskiej. Celem spółki jest otwieranie kolejnych salonów, tak aby na koniec roku sieć liczyła łącznie około 30 punktów.
Do niedawna franczyza nie była domeną w branży jubilerskiej. Jednak i do tego segmentu rynku stopniowo wkraczają zmiany. Jedną z pierwszych znanych marek, która rozpoczęła rozwój w systemie partnerskim jest polska firma YES. Franczyzobiorców w Polsce szuka także izraelska marka Magnolia Jewellery. Ekspansję zapowiedziała również notowana na GPW spółka BRIJU.
Marka rozpoczęła też rozwój we franczyzie. – Obecnie w sieci sprzedaży BRIJU funkcjonuje jeden sklep franczyzowy zlokalizowany w Tczewie – mówi w rozmowie z nami Mateusz Paradowski, przedstawiciel spółki.
Sklep w Poznaniu jest siódmym otwartym w tym roku salonem BRIJU. Celem firmy jest otwieranie kolejnych salonów w wytypowanych lokalizacjach, tak aby na koniec roku sieć liczyła około 30 punktów. Rozwój sieci sklepów jest najważniejszym elementem strategii rozwoju Grupy BRIJU. W ciągu najbliższych lat spółka chce otwierać salony w podobnym tempie. Dziś został otwarty pierwszy salon w Poznaniu i jest to 19 sklep marki BRIJU w kraju. Inwestor ma już podpisane umowy na kolejne otwarcia.
– Na polskim rynku jest miejsce na kolejne salony jubilerskie. Naszym zdaniem optymalna sieć sprzedaży dla marki BRIJU powinna powstać w ciągu najbliższych trzech lat – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU.
W tym roku już zostały otwarte salony w Warszawie, Wrocławiu, Płocku, Przemyślu i Elblągu. Do końca roku nowe sklepy zostaną otwarte m.in. w Łodzi, Bydgoszczy, Białymstoku, Bielsku-Białej, Jaworznie i Jeleniej Górze.
– Wszystkie nasze sklepy realizują wyniki zakładane przez nas w początkowym okresie działalności. Oczywiście dojście do docelowego poziomu zyskowności może zająć nawet ponad rok, jednak szybkie osiągnięcie progu rentowności świadczy o właściwym doborze lokalizacji – podkreślił Przemysław Piotrowski.
Atrakcyjna lokalizacja salonu to jeden z najważniejszych czynników decydujących o nowych otwarciach. Spółka starannie wybiera lokalizacje nowych sklepów, uwzględniając położenie lokalu w centrum handlowym, jak i samego centrum w mieście oraz liczbę i pozycję konkurencyjną innych jubilerów.
BRIJU rozwija tez ofertę produktową, w ostatnim czasie w salonach tej marki zadebiutowały kolekcje Ambra i Dita. W pierwszej z nich głównym elementem biżuterii jest bursztyn w odsłonie nowoczesnej i tradycyjnej. Dita to piękna kolekcja szlachetnych kamieni naturalnych o rzadko stosowanym w polskim jubilerstwie szlifie Trilion.