Wydawać by się mogło, że w walce z tak popularną marką jak Kodak kryzys nie ma szans, tymczasem jak dowiedział się portal www.franczyzawpolsce.pl wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2009 roku są niższe od zakładanych.
Jak tłumaczy Wojciech A.. Czapnik przedstawiciel firmy fotografie należy zaliczyć do dóbr luksusowych, które eliminuje się ze swojego budżetu w pierwszej kolejności. „Traci cały rynek fotograficzny, a najbardziej punkty świadczące najtańsze usługi, do których Kodak Express na szczęście się nie zalicza. Wypracowana przez lata pozycja lidera wykonującego najwyższej jakości usługi fotograficzne teraz procentuje.” dodaje.
Sieć laboratoriów Kodak Express w Polsce rozwija się od 15 lat. Obecnie pod szyldem Kodak Express działa 420 laboratoriów. W połowie maja Kodak będzie otwierać pierwsze w Polsce laboratorium - Kodak Express oparte na suchej, ekologicznej technologii. Osoby zainteresowane przystąpieniem do sieci powinny dysponować lokalem o powierzchni minimum 35 m2. Wnętrze powinno być opracowane według projektu wykonanego lub zatwierdzonego przez Kodak Polska. Przyszły franczyzobiorca musi zainwestować także w urządzenia do wykonywania usług fotograficznych oraz w densytometr do monitorowania procesów fotograficznych.
Agnieszka Grabuś, 29 kwietnia 2009 r.