Został zamknięty pierwszy i ostatni salon francuskiej marki Devred 1902, znajdujący się w jednym z warszawskich centrów handlowych. To kolejna marka z Francji, która w ciągu kilku ostatnich miesięcy zakończyła swoją działalność w Polsce.
Salon odzieży męskiej Devred 1902, który znajdował się w Centrum Handlowym Wola Park został zamknięty w połowie czerwca tego roku. Sklep mieścił się na parterze zajmując powierzchnię ponad 130 m².
Choć znakiem rozpoznawczym Devred 1902 są kolekcje prêt-à-porter, które charakteryzuje korzystna relacja ceny do jakości, francuska moda nie przypadła Polakom do gustu.
To już kolejne niepowodzenie francuskich marek. W kwietniu tego roku zostały zamknięte sklepy Celio (marka zadebiutowała w Polsce w 2013 roku).
W opinii Edyty Potery, Dyrektora Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL, powodów wycofania się z naszego rynku może być kilka. Jeden z nich to mniejsza skala działania i brak szeroko zakrojonych działań marketingowo-promocyjnych.
Ponadto, w Polsce jest duża konkurencja m.in. ze strony polskich marek. Mamy też bardzo silną pozycję międzynarodowych sieci handlowych, takich jak H&M czy Zara.