Kieleckie Społem będzie współpracować z Emperią

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 lipca 2010
Kategoria:
PSS_Kielce_nr.1To największy spośród 55 PSS-ów, które do tej pory nawiązały współpracę ze spółką. Jego skala działania i przychody rzędu 140 mln zł nie są bowiem wystarczające, by samodzielnie konkurować z sieciami zagranicznymi.

– Polskim sieciom, w tym wielu Spółdzielniom „Społem”, przez lata udawało się znacznie więcej niż tylko obronić przed zachodnią konkurencją. Sieci i spółdzielnie nie dość, że deptały po piętach gigantom, to jeszcze potrafiły sprostać wyzwaniom i być liderami lokalnych rynków. Działo się tak często dlatego, że sieci przenosiły na nasz rynek koncepcje, zakładające określone wyobrażenie o potrzebach konsumentów, stworzone dla ich rodzimych rynków, w gospodarkach rozwiniętych – wspomina Helena Gontarz, prezes PSS Społem Kielce.

To już jednak historia. – Zagraniczne sieci handlowe wchodzą z inwestycjami w osiedla, budują małe sklepy, zmieniają asortyment, usługi i strategię. Są to koncepcje nie do podpatrzenia, trzeba zainwestować w fachowców od zarządzania asortymentem i wykorzystać najnowsze rozwiązania technologiczne. Takiemu wyzwaniu możemy sprostać wspólnie z PSD – dodaje Helena Gontarz.

Polski Serwis Detaliczny (PSD) to podmiot powołany przez Grupę Handlową Emperia do współpracy ze spółdzielcami. Z PSD współpracuje już 55 PSS-ów. Największy spośród nich jest PSS Kielce – posiada 32 placówki handlowe, ponadto prowadzi działalność piekarsko-ciastkarską oraz gastronomiczną. Jest największą polską firmą handlową w województwie świętokrzyskim. Zatrudnia 800 pracowników, a jej roczne przychody to ok. 140 mln zł.

PSD wspiera spółdzielnie przede wszystkim w aspekcie handlowym, operacyjnym i marketingowym. W ich imieniu zawiera umowy z dostawcami i producentami, przynosząc spółdzielcom korzyści w  postaci bezpieczeństwa dostaw, poprawy warunków handlowych, nowoczesnych rozwiązań informatycznych czy obniżenia dodatkowych kosztów działalności.

Obecnie PSD pracuje nad wspólnym logo oraz wspólnym systemem wizualizacji, które wyróżniałyby wszystkie placówki Społem współpracujące z Emperią w ramach projektu PSD. Koncept ma być gotowy jeszcze w tym roku, a jego wdrożenie ma nastąpić w przyszłym.

Podejmowanie decyzji przez coraz większe podmioty o współpracy z tymi jeszcze większymi świadczy o tym, że na polskim rynku FMCG konkurencja jest coraz ostrzejsza i pojedynczym placówkom handlowym bądź niewielkim sieciom będzie coraz trudniej jej podołać. Niewątpliwie może to być impuls do dalszej konsolidacji rynku. Przypomnijmy, że ok. dwóch trzecich sklepów spożywczych w Polsce to pojedyncze sklepy prywatne działające w oderwaniu od zorganizowanych struktur. Do poprawy ich kondycji może przyczynić się franczyza, którą, w różnej formule, proponuje ok. 80 sieci, które dokładnie analizowaliśmy w raporcie Franczyza na rynku FMCG w latach 2007-2010.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram