Pomysł genialny. Kawiarnie, w których „małą czarną” kupuje się o każdej porze dnia i nocy bez wychodzenia z samochodu.
Starbucks planuje wkrótce otworzyć w Anglii swoje pierwsze lokale drive-through. Obecnie Starbucks ma lokal drive-through w walijskim Cardiff - sieć otworzyła placówkę w ubiegłym roku.
Starbucks drive-thru spotkać można na całym świecie: w Kanadzie, Japonii, Meksyku oraz Indonezji. Minie jednak trochę czasu zanim doczekamy się ich w Polsce, zwłaszcza, że pierwsze tradycyjne kawiarnie Starbucks w naszym kraju zostały otwarte w Warszawie oraz we Wrocławiu dopiero w 2009 roku. Kolejne miasta, w których powstaną bary Starbucks to Kraków, Gdańsk, Łódź i Poznań. Planowane jest uruchomienie około 100 lokali tej marki.
Kawowy biznes samochodowy ma szansę przyjąć się także na polskim gruncie. Bardzo istotny jest jednak wybór odpowiedniej lokalizacji dla takich inwestycji. Klientów należy szukać wśród osób, które ze względu na specyfikę pracy często się przemieszczają, zatem biznesmenów, zawodowych kierowców oraz przedstawicieli handlowych.
Może kawiarnie drive-thru zastaną uruchomione przy powstających przecież w zawrotnym tempie polskich autostradach?
Agnieszka Grabuś