Kawiarnie sieciowe wracają do łask

Autor: Redakcja
Data dodania: 2 października 2014
Kategoria:
Kawiarnie sieciowe wracają do łask; Foto: freeimages.com

Kawiarnie sieciowe wracają do łask; Foto: freeimages.com

W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyła się liczba klientów kawiarni sieciowych, którzy deklarują, że odwiedzają tylko kawiarnie jednej sieci. Głównym kryterium wyboru kawiarni sieciowej jest smak kawy i napojów – wynika z raportu Cafe Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia. 

Nadal najpopularniejszą kawą jest latte, coraz częściej też klienci kawiarni sieciowych zamawiają ciastka. Najbardziej znaną siecią kawiarni, biorąc pod uwagę znajomość spontaniczną, jest - po raz pierwszy - Starbucks

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 p.p. wzrósł odsetek kawoszy, którzy przyznają, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedzili tylko jedną sieć kawiarni.

Powyższe wyniki świadczą o tym, że Polacy - klienci kawiarni sieciowych - są coraz bardziej lojalni w stosunku do swojej ulubionej sieci kawiarni. Wprawdzie nadal ponad połowa klientów przyznaje, że odwiedza różne kawiarnie, jednak odsetek osób wybierających jedną sieć systematycznie rośnie. Z pewnością jest to przynajmniej w części zasługą programów lojalnościowych i punktowych, realizowanych obecnie przez wiele sieci – mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej znaną - wskazywaną spontanicznie - marką kawiarni sieciowych jest Starbucks, który wyprzedził dotychczasowego lidera - Coffeeheaven - o 2 p.p.

W ciągu ostatniego roku widać wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych. Niekwestionowanym liderem zestawienia jest na pewno Starbucks, którego znajomość spontaniczna wzrosła o 15 p.p. Na uwagę zasługuje również marka Coffeheaven, która mimo przejęcia przez Costa Coffee utrzymała wysoką znajomość. Jej nowy właściciel również systematycznie buduje swoja rozpoznawalność, która w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła ponad dwukrotnie. Kolejny rok pokaże, czy marka ta będzie potrafiła skorzystać z popularności Coffeeheaven przeprowadzając rebranding – dodaje Marzena Białasek.

Kawiarnie sieciowe - podobnie jak w ubiegłych latach - częściej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Nadal najczęściej kupowanym produktem w kawiarniach sieciowych jest kawa, przy czym w porównaniu z ubiegłym rokiem klienci deklarują, że częściej kupują również ciastka. Najpopularniejszą kawą pozostaje latte, przy czym widać też wzrost zainteresowania kawą cappuccino.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram