Kawiarnie sieciowe częściej odwiedzane przez konsumentów – nowy trend?

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 czerwca 2012
Kategoria:

Popularność kawiarni sieciowych rośnie – od trzech lat systematycznie przybywa im klientów, dodatkowo – coraz więcej z nich deklaruje, że kawiarnie sieciowe to miejsce, w którym najczęściej piją kawę.

Wybierając kawiarnię klienci najczęściej kierują się smakiem kawy i innych napojów, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów oraz atrakcyjnych promocji – wynika z piątej edycji badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

Czy w ciągu ostatniego miesiąca odwiedził(a) Pan/ Pani kawiarnię sieciową?

kawiarnie-sieciowe-najczesciej-odwiedzane-przez-konsumentow1

Źródło: Cafe Monitor 2012, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2012

Miejscem, w którym respondenci najczęściej piją kawę niezmiennie od kilku lat pozostaje dom, jednak rośnie popularność kawiarni sieciowych, które są wybierane niemal tak samo często jak własna kuchnia.

Gdzie najczęściej pije Pan/ Pani kawę?

kawiarnie-sieciowe-najczesciej-odwiedzane-przez-konsumentow2

Źródło: Cafe Monitor 2012, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2012

W kawiarniach sieciowych nadal najczęściej wybieraną kawą jest latte. Zaraz po niej plasuje się espresso, będące ulubioną kawą mężczyzn, zwłaszcza w wieku 40-55 lat. Popularność espresso rośnie też wśród kobiet – obecnie ten napój kobiety wybierają częściej niż cappuccino, które w poprzednich latach plasowało się bezpośrednio po kawie latte.

Wybierając kawiarnię respondenci najczęściej kierują się przede wszystkim smakiem kawy i innych napojów, dobrą lokalizacją oraz miłą atmosferą, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów (wzrost o 4%), oraz atrakcyjnych promocji (wzrost o 7%). Rzadziej niż w ubiegłym roku konsumenci zwracają uwagę na miłą obsługę (spadek o 5%).

Stopniowo maleje zainteresowanie bezprzewodowym Internetem w kawiarni, mimo iż jest to nadal najbardziej pożądana usługa dodatkowa. Jednocześnie, niezmiennie na drugim miejscu znajduje się dostęp do aktualnej prasy. Wzrasta natomiast zainteresowanie telewizją (z 15% w 2011 roku do 24% w 2012 roku). Telewizją częściej zainteresowani są mężczyźni niż kobiety.

„Oczekiwania konsumentów wobec kawiarni sieciowych ewaluują wraz z rozwijającym się rynkiem. To, że klienci coraz mniejszą uwagę zwracają na miłą obsługę może wynikać z faktu, że czynnik ten uważany jest już za standard w lokalach usługowych. Podobnie jest z usługami dodatkowymi – w dobie smartfonów i coraz większej dostępności bezprzewodowego Internetu we własnej kieszeni coraz rzadziej zależy nam na bezprzewodowym Internecie w kawiarni” – mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

Do najczęściej odwiedzanych kawiarni sieciowych należą niezmiennie: Coffeehaeven, Tchibo, Empik Café, Starbucks i Grycan. Spontanicznie jako najbardziej znaną kawiarnię sieciową respondenci wymieniali Coffeeheaven, zaś kawiarnią, która odnotowała w tym zakresie najwyższy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem jest Starbucks. Najbardziej skłonni do aktywnego rekomendowania swojej ulubionej kawiarni są konsumenci korzystający z Costa Cafe, Coffeeheaven oraz E. Wedel.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram