Ruszył proces rebrandingu jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek kawiarnianych. - Docelowo na rynku polskim zostanie jedna marka Costa Coffee, która zastąpi Coffeeheaven i Costa by coffeeheaven – mówi nam przedstawiciel CHI Polska Anna Dydo.
Obecnie istnieją dwie marki należące do CHI Polska: Coffeeheaven i Costa by coffeeheaven. W 2014 roku zostanie wprowadzona również marka Costa Coffee.
W pierwszej fazie planowany jest rebranding wszystkich warszawskich kawiarni Costa by coffeeheaven na Costa Coffee oraz wybranych kawiarni coffeeheaven. Na tym etapie rebrandingiem jest objętych 21 warszawskich kawiarni.
– Oznacza to, że po pierwszej fazie rebrandingu będą działały dwie marki: Costa Coffee i coffeeheaven. Następnie rozpocznie się proces rebrandingu pozostałych kawiarni Costa by coffeeheaven i coffeeheaven na Costa Coffee w całej Polsce. Docelowo na rynku polskim CHI Polska będzie zarządzała jedną marką Costa Coffee. Rebranding jest procesem długofalowym, dlatego nie mogę podać daty zakończenia tego procesu – wyjaśnia Anna Dydo.
Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający w CHI Polska przypomina, że w 2010 roku CHI Polska połączyła się z konsorcjum COSTA Ltd, częścią grupy hotelarsko-gastronomicznej Whitbread PLC. W wyniku aliansu przeprowadzono szereg zmian prowadzących do pełnego procesu rebrandingu.
– Najważniejsze było precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych klientów, aby móc właściwie przygotować propozycje, które spotkały by się z ich uznaniem. W bardzo krótkim czasie zrealizowaliśmy działania z wielu obszarów, co pozwoliło nam na wcześniejsze rozpoczęcie zmian. Działamy szybko i energicznie, czego efektem są pierwsze, otwierane właśnie kawiarnie Costa Coffee – podsumowuje Andrzej Jackiewicz.
Costa Coffee należy do najszybciej rozwijających się marek kawiarni na Wyspach Brytyjskich i w Europie. Sieć liczy blisko 2800 kawiarni, które działają w 29 państwach na całym świecie.