Kanapki podbijają rynek

Autor: Redakcja
Kategoria:

W ślady światowego giganta przemysłu kanapkowego - sieci Subway idą kolejne rodzime firmy oferujące kanapki.

Subway - największa międzynarodowa franczyzowa sieć lokali oferujących kanapki - ogłosiła niedawno plany intensywnej ekspansji w Polsce. Postrzegany obecnie jako niezwykle perspektywiczny dla gastronomii, polski rynek ma już wkrótce pokryć sieć 200 lokali oferujących znane na całym świecie kanapki w kształcie łodzi podwodnych. Eskapnsja Subwaya objąć ma swoim zasięgiem także nowe lokalizacje - firma podpisała w tym celu kontrakt z jedną z sieci stacji benzynowych, przy których powstawały będa restauracje - podaje portal Petrolnet.pl. Swój kawałek rynku planują też zagospodarować polskie sieci lokali oferujących różnego rodzaju kanapki i ich pochodne serwowane na zimno i ciepło, które cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów - szczególnie w porze lunchu.

I tak pod koniec czerwca w Poznaniu otwarty został pierwszy sandwich bar Canappka. To nowa, polska sieć, której lokale oferować będą ponad 20 rodzajów kanapek, serwowanych zarówno na zimno jak i ciepło. Poznański lokal realizuje także zamówienia telefoniczne. Kanapki można zatem zamówić zarówno do domu jak i do pracy. Jak podaje portal Horecanet.pl - zarządzająca siecią spółka KCI Gastronomy planuje jeszcze w tym roku uruchomić kolejne lokale w Poznaniu, a od przyszłego rozpocząć ekspansję w innych miastach. Docelowo działać ma kilkadziesiąt lokali w całej Polsce. Spółka planuje także rozwijać sieć w oparciu o system franczyzowy, którego warunki są właśnie opracowywane.

Plany uruchomienia programu franczyzowego zdradza też portalowi Horecanet.pl spółka TSS - właściciel wrocławskiego lokalu Yammi Wraps. Firma planuje wkrótce otworzyć dwie kolejne placówki w tym mieście i po przekształceniu z spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością rozpocząć ekspansję w innych miastach. Menu lokalu Yammi Wrpas tworzą przede wszystkim tzw. wrapy, czyli tortille, w które zawinięte są różnego rodzaju nadzienia - mięsne i warzywne. Ofertę placówki uzupełniają sałatki, desery i dania obiadowe. Serwowane zarówno na zimno i ciepło wrapy, mają stanowić alternatywę dla tradycyjnych kanapek.

Oferta wszystkich sandwich barów, czy też kanapkowni, skierowana jest przede wszystkim do osób, które w drodze do pracy, na zakupy, czy też w przerwie na lunch mają ochotę zjeść szybko przygotowany i podany posiłek, w rozsądnej cenie. Ich oferta stanowić ma w założeniach zdrowszą alternatywę dla typowych fast foodów - hamburgerów, hot-dogów, czy pizzy, ale także dla czasochłonnych, samodzielnie przygotowywanych i zabieranych do pracy posiłków. Wszystkie działające w tym segmencie firmy oferują możliwość zamówienia potraw do domu lub do biura, a także cateringową obsługę szkoleń i konferencji. Ich rozwojowi na krajowym rynku niewątpliwie sprzyja kombinacja polskich tradycji kulinarnych, w których kanapka stanowi podstawę śniadań i kolacji, a także najpopularniejszą przekąskę, z zachodnią modą przerw na lunch i zamawiania posiłków do pracy. Dodatkowo w tym segmencie rynku gastronomicznego działają głównie pojedyncze lokale pod słabo rozpoznawalnymi markami lub niewielkie, lokalne sieci liczące po kilka lokali. Z tego powodu sieciom o tak wyrazistym wizerunku jak Yammi Wraps, czy Canappka nie trudno będzie zaistnieć w świadomości konsumentów, a to będzie miało decydujący wpływ na możliwość pozyskiwania franczyzobiorców i zrealizowania ambitnych plany otwarcia kilkudziesięciu placówek w kraju.


Agata Zarębska, 7 października 2008 r.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram