mcdonalds
2011 rok był przełomowy dla McDonald’s Polska w dziedzinie franczyzy. Od grudnia ubiegłego roku restauracje prowadzone przez franczyzobiorców stanowią już ponad 50 proc. ogólnej liczby obiektów działających w ramach sieci. Ich liczba ma być powiększana w kolejnych latach.
W minionym roku McDonald’s Polska kontynuował rozwój, otwierając kolejnych 21 restauracji. Obecnie działa w Polsce 279 lokali. Nowe restauracje zostały uruchomione zarówno w największych miastach Polski, jak również w mniejszych liczących po kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców.
W dalszym ciągu większość nowootwieranych obiektów sieci to restauracje typu McDrive ze specjalną linią obsługi samochodów, których łącznie działa już 198. Z kolei 57 polskich restauracji sieci oferuje dodatkową, różniąca się wystrojem strefę kawiarnianą McCafe. Dodatkowo, już w 28 restauracjach zlokalizowane zostały nowoczesne pokoje zabaw dla najmłodszych – Gym’n’Fun. Ta nowa koncepcja będzie realizowana także w kolejnych lokalizacjach.
Dzięki realizowanemu konsekwentnie od kilku lat programowi modernizacji restauracji większość lokalizacji McDonald’s w Polsce oferuje nowoczesne rozwiązania zarówno w zakresie wystroju wnętrz jak i architektury. Nowatorskie formy graficzne, atrakcyjna kolorystyka, ciekawe wzornictwo mebli i oświetlenia to tylko część realizowanych projektów. Duże środki firma inwestuje także w kompleksową modernizację zaplecza lokali, wprowadzenie nowych rozwiązań sprzętu kuchennego, co z kolei skutkuje możliwością rozwoju oferty produktowej.
Bieżący rok to dalszy dynamiczny rozwój sieci i realizacja ambitnych planów inwestycyjnych i sprzedażowych. Kalendarz działań wzbogacą tak ważne wydarzenia jak UEFA EURO2012 (McDonald’s jest w grupie głównych sponsorów i partnerów imprezy) oraz 20 lecie firmy.