Foto: pixabay.com
Rywalizacja pomiędzy marketami, a w szczególności dyskontami, już jest ostra. Teraz zrobi się jeszcze trudniej, bo do Polski właśnie wchodzi nowa sieć sklepów z tanią żywnością.
Svetofor to firma prowadząca sklepy w formacie podobnym do Lidla czy Biedronki, której centrala mieści się na Syberii. Dotychczas koncentrowała się na sprzedaży tanich, dyskontowych towarów głównie w Rosji. Później rozszerzyła działalność na kraje ościenne, a teraz ma wejść do Polski. Sieć liczy obecnie ok. 800 sklepów, z czego większość w Rosji. Działa też w Azerbejdżanie czy na Białorusi.
Jeszcze niższe ceny ale...
W Polsce za rozwój sieci sklepów, które mają ruszyć pod nazwą Mere, odpowiada krakowski Torgservice. Udziały w firmie ma rosyjski Svetofor. Ekspansja do Polski ma być szybka i gwałtowna. Zamiast powolnego badania potencjału rynku i pierwszego marketu testowego możemy liczyć na 8 sklepów w tym roku, a docelowo 105. Podobnie jak w przypadku Biedronki i Lidla, sklepy mają zostać uruchamiane głównie w dużych i średnich miastach czy przy autostradach.
Rozpoczęcie rekrutacji na stanowiska kierownicze i kasjerskie ma rozpocząć się w ciągu najbliższych tygodni. Równolegle z ekspansją do Polski sieć planuje też podobny ruch na rynku rumuńskim. Wyróżnikiem mają być ceny jeszcze niższe niż u zachodnich konkurentów – jak zapowiada firma, nawet o 20 proc. Podczas gdy polskie dyskonty idą w stronę towarów luksusowych, lepszej obsługi i coraz większego wyboru, w sklepach Mere wybór ma być mały, towary podstawowe, a wystrój ograniczać się do palet. Pozostaje poczekać, by przekonać się, czy Polacy będą zainteresowani takim standardem robienia zakupów.