Modę na szybkie jedzenie przyjęliśmy szybko. Jak na razie, nic nie wskazuje na to, że ten trend się odwróci. Potwierdzają to dane sieci gastronomicznych, które serwują nam szybkie przekąski.
O ponad 10%, na koniec I kw. 2015 roku wzrosła w Polsce liczba restauracji szybkiej obsługi z logo Subway. Sieć dysponuje obecnie 98 lokalami wobec 86 przed rokiem. Średnia wartość sprzedaży w tym okresie wzrosła o 4%, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5%.
SUBWAY to największa na świecie sieć tzw. restauracji szybkiej obsługi posiadająca dziś prawie 44 tys. lokali w 110 państwach na wszystkich kontynentach. Od 2011 roku jest pod tym względem liderem rynku wyprzedzającym nawet ilość barów i restauracji McDonald`s. Łączne przychody SUBWAY za 2014 rok sięgnęły 18,2 mld dolarów. Lwia część z tej kwoty – 11,9 mld dolarów przypada na rynek amerykański, ale 6,3 mld SUBWAY uzyskał z pozostałych obszarów. To efekt dynamicznego rozwoju opartego o prostą i dostępną franczyzę.
- SUBWAY od 40 lat rozwija się wyłącznie w systemie franczyzowym. Taką strategię przyjęli założyciele firmy w 1974 roku. W Polsce jesteśmy obecni co prawda już od 10, lat ale dopiero w ostatnim okresie staramy się intensywnie zwiększyć obecność na tym rynku. Wkrótce przekroczymy graniczną ilość 100 restauracji a 10-proc. i wyższe wzrosty tej liczby w skali rocznej to jeden z naszych głównych celów - informuje Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.
Najnowszy lokal sieci otwarto w ubiegłym tygodniu w Galerii Bronowickiej w Krakowie. Przed miesiącem logo SUBWAY pojawiło się w Zabrzu i Sosnowcu. Wszystkie restauracje prowadzone są przez indywidualnych przedsiębiorców - franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na własny biznes w oparciu o siłę globalnej marki. Franczyza SUBWAY od lat plasuje się w czołówce najbardziej miarodajnych franczyzowych rankingów m.in. Magazynu Entrepreneur czy listy „The TOP 100 Global Franchises”. Według magazynu Forbes marka SUBWAY za 2014 r. uplasowała się na 85 pozycji listy 100 najcenniejszych marek na świecie.
INK