Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez fundusz CVC Capital Partners franczyzowej sieci sklepów Żabka i Freshmarket. W jej ocenie, przejęcie nie zagraża konkurencji rynkowej, ponieważ obie firmy nie działają na tych samych rynkach.
Spółka Żabka Polska zrządza siecią ponad 4500 sklepów convenience pod szyldem Żabka i supermarketów proximity pod nazwą Freshmarket. Krzysztof Krawczyk, zarządzający funduszem CVC Capital Partners zapowiedział, że w ciągu kilku lat jego firma chce wydać na rozwój sieci Żabka kilkaset milionów złotych.
Nowy właściciel ma już gotową strategię dla największej sieci convenience w Polsce. Jak podkreśla, strategia zaproponowana przez obecny zarząd spółki Żabka Polska jest dobrą odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby polskich zabieganych i zapracowanych konsumentów.
CVC Capital Partners chce wdrożyć nowy format sklepu, który jest testowany przez Żabkę już od kilku miesięcy. Sieć zmieni m.in. logo, z którego zniknie Żabka, do której polscy konsumenci zdążyli już się przyzwyczaić. Planuje się, że wprowadzanie zmian w sklepach Żabki rozpocznie się pod koniec tego roku.