Urzędy skarbowe przedłużają umowy z agencją płatniczą Monetia, która rozwija sieć placówek w oparciu o system partnerski.
10 urzędów skarbowych z województwa opolskiego przedłuża współpracę z Monetią. Nowe kontrakty na kontynuację outsourcingu kasowego będą obowiązywać od początku listopada br. przez kolejne trzy lata. Zakres umów obejmuje obsługę wpłat gotówkowych wnoszonych na rzecz US.
Monetia odpowiada także za zapewnienie profesjonalnych kasjerów, organizację pracy w punkcie wpłat oraz za ochronę, ubezpieczenie i konwojowanie gotówki. Z punktu widzenia urzędów zlecenie usługi spółce jest działaniem pro-efektywnościowym, przynoszącym korzyści w obszarze organizacyjnym, jakościowym i przede wszystkim kosztowym. Outsourcing punktu przyjmującego wpłaty gotówkowe może wygenerować oszczędności o równowartości sięgającej 60% dotychczasowych kosztów.
– Kontynuacja współpracy pokazuje jak dobrze usługa realizuje oczekiwania urzędów. Obecnie nasz udział w tym rynku wynosi ponad 30% i nadal mamy potencjał do wzmacniania pozycji Monetii w sektorze public – mówi Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.
Sprzedaż do tego segmentu klienta generuje 17% przychodów spółki, które za ubiegły rok wyniosły 32,3 mln PLN. Na przełomie grudnia i stycznia Monetia rozpocznie obsługę kolejnych trzech urzędów - tym razem podległych Katowickiej Izbie Skarbowej. Łącznie spółka realizuje outsourcing kasowy dla 120 urzędów w całym kraju. Usługa jest każdorazowo dostosowywana do możliwości i oczekiwań konkretnej instytucji. Obecnie, poza urzędami skarbowymi korzystają z niego jednostki samorządu terytorialnego i banki.
– Pracujemy nad poszerzeniem oferty w zakresie optymalizacji procesów biznesowych. Myślę, że jeszcze w tym roku, poza fulfillmentem i outsourcingiem, będziemy mogli zaproponować klientom instytucjonalnym całkiem nowy produkt. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z pierwszymi zainteresowanymi i liczę, że niebawem poinformujemy o kolejnych nowych kontaktach – kontynuuje Jóźwiak.
Strategia spółki przewiduje zwiększenie udziału w krajowym rynku masowych płatności gotówkowych do około 20%. Wartość płatności masowych w Polsce szacowana jest na ok. 28,5 mld zł. Obecnie roczne obroty Monetii to blisko 4 mld zł.
Jednocześnie zarząd spółki intensywnie rozwija ofertę dla klienta instytucjonalnego – głównie dla sektora public i finansowego. Celem jest wzrost sprzedaży i zdywersyfikowanie jej źródeł tak, by w ciągu 2-3 lat 50% ogółu przychodu pochodziło z segmentu B2B.