Jeden sklep, wszystko w jednym

Data dodania: 18 października 2016
Foto: Shoper.pl

Sklep internetowy. Ile razy o nim myślałeś, ale po analizie wszystkich za i przeciw, bałeś się zrobić ten pierwszy, najważniejszy krok? Warto jednak przeanalizować to raz jeszcze – na rynku są dostępne rozwiązania, które maksymalnie ułatwiają start pierwszego biznesu w sieci.

Sklep internetowy. Ile razy o nim myślałeś, ale po analizie wszystkich za i przeciw, bałeś się zrobić ten pierwszy, najważniejszy krok? Warto jednak przeanalizować to raz jeszcze – na rynku są dostępne rozwiązania, które maksymalnie ułatwiają start pierwszego biznesu w sieci.

Kiedy myślisz: „sprzedaż w internecie”, mówisz: „na Allegro”. Tak, tam też można. Ale jeśli chcesz sprzedawać częściej niż okazyjnie i nie w smak ci płacenie prowizji od każdej udanej transakcji, musisz pomyśleć o innym rozwiązaniu. Sprzedaż przez serwisy aukcyjne i popularne marketplace'y ma też inny minus – tam nigdy ze swoim biznesem nie jesteś u siebie. Jesteś tylko częścią większej machiny handlowej, pracujesz zgodnie z jej polityką i tylko od powodzenia takiego serwisu zależy, czy tobie też się uda zaistnieć w sieci. Co w zamian? Platforma sklepowa, która przede wszystkim nie pobiera prowizji za sprzedaż i na której – mimo że korzystasz z usługi typu SaaS i rozliczasz się za nią w abonamencie – może wypromować samodzielną markę oraz zbudować przewagę konkurencyjną.

Akurat polski rynek obfituje w wiele tego rodzaju rozwiązań. Tak zwane „gotowe sklepy internetowe”, czyli oprogramowania oferujące kompleksowe narzędzia do uruchomienia profesjonalnej sprzedaży online, prześcigają się w uatrakcyjnianiu oferty, ale często kończy się to tylko na nieźle odrobionych lekcjach z marketingu. Analizując poszczególne propozycje, warto natomiast przyjrzeć się naprawdę istotnym elementom takich ofert – oto pięć punktów i warunków, które trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze platformy e-commerce.

1. Sklep z zamówieniami

Tak tak, doskonale wiemy, że niemal wszysycy twierdzą, że najwieżniejsza w sklepie internetowym jest dobra grafika. I rzeczywiście – wybieraj tylko tylko spośród tych platform, które oferują ładne skórki graficzne. Pamiętaj jednak przy tym, że na starcie e-biznesu sama grafika nie będzie sprzedawać. Wygląd wyglądem, ale to, czego twój sklep na początku najbardziej potrzebuje to pierwsi klienci i zamówienia. Jak ich zdobyć? Korzystając chociażby z usługi „Sklep z zamówieniami” - wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google tę frazę i znaleźć platformę, która taką usług oferuje. Polega ona na uruchomieniu za klienta, czyli właściciela sklepu internetowego, kampanii Google Adwords, dzięki której już w początkowej fazie prowadzenia biznesu, można zbudować konkurencyjną przewagę. Oczywiście, można takie działania zlecić innym firmom zewnętrznym, wiele agencji internetowych ma je w swojej ofercie, ale jeśli można połączyć uruchomienie sklepu z kampanią na jednej platformie e-commerce – lepiej skorzystać właśnie z takiego wariantu.

2. Sklep z domeną

Podstawa sukcesu w internecie – sklep pod zapamiętywalnym i charakterystycznym adresem. Nie tylko w domenie PL, ale też COM (by uniknąć sytuacji, że inny sklep, ale pod bliźniaczo brzmiącą nazwą zacznie działać pod adresem xyz.COM). Stawiając pierwsze kroki w sieci trzeba pamiętać, że wybór adresu, pod jakim będzie działał nasz biznes, to decyzja, od której wiele będzie potem zależeć. Domenę można wykupić na własną rękę, ale – znowu – lepiej skorzystać z oferty dostawcy oprogramowania, który na starcie powinien nam ulubioną domenę sprzedać już za przysłowiową złotówkę.

3. Sklep z certyfikatem SSL

O certyfikat SSL trzeba zadbać przede wszystkim z dwóch powodów: dla zwiększenia poczucia bezpieczeństwa klientów (dla wielu z nich zakupy przez internet to wciąż kwestia zaufania) oraz dla dobrej pozycji w Google. Największa firma internetowa świata od 2016 roku stawia na strony z szyfrowaniem – lepiej je pozycjonując i wyróżniając na tle stron, które nie są szyfrowane. Załóżmy taką sytuację: klient wchodzi po raz pierwszy do twojego sklepu przez przeglądarkę Chrome i w pasku adresu widzi oznaczenie, że ta strona jest niebezpieczna (bo bez zainstalowanego SSLa). Jak myślisz, dokończy zakupy? Samo zastanawianie się nad tym to już strata czasu.

4. Sklep z własnymi płatnościami

Rynek e-commerce tak jak oferuje wiele rozwiązań dla sklepów internetowych, tak samo mnoży kolejne podmioty odpowiedzialne za obsługę nowoczesnych płatności online. Na które z nich postawić, z kim podpisywać umowę, żeby klienci mogli swobodnie płacić w sklepie zarówno szybkim przelewem, jak i kartą płatniczą? Jedną z opcji jest samodzielna analiza wszystkich dostępnych ofert – trzeba je przestudiować pod kątem warunków współpracy, a zwłaszcza pobieranej prowizji. Alternatywę stanowią własne płatności online – system paymentów świadczonych już przed dostawcę oprogramowania dla e-sklepu. Takie rozwiązanie oferuje chociażby platforma Shoper, na której nie trzeba podpisywać dodatkowych dokumentów, a do sklepu można podłączyć wszystkie niezbędne metody płatności.

5. Sklep na przyszłość

Sklep ruszył z kopyta, ale potem pojawiły się problemy? Zabrakło pieniędzy na nowe zatowarowanie, może chciałeś się przebranżowić? Prawda jest taka, że każdy e-biznes ma swoją specyfikę i trzeba być przygotowanym na różne okoliczności. O to też dostawca oprogramowania powinien zadbać. Wesprzeć, kiedy to niezbędne i ułatwić zrobienie kolejnego kroku naprzód. Usługa finansowego wsparcia, z której można skorzystać w trudnej sytuacji sklepu lub przy chęci jego rozwoju, to kolejny element do całościowej układanki udanego startu z e-handlem. Kiedy już będziesz pewny, że twój biznes ma odpowiednie zaplecze, możesz spokojnie zacząć zakładać konta na Facebooku i Instagramie.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram