Jean Louis David to francuska marka sieci salonów fryzjerskich, których na świecie działa już ok. tysiąca. W naszym kraju ich liczba zatrzymała się na razie na 32. - Sytuacja w tym roku jest trudna, niemniej udało nam się zwiększyć przychody o 2 proc. na tych samych salonach – mówi Tomasz Bączyk, członek zarządu Provalliance Poland, firmy odpowiedzialnej za rozwój JLD w Polsce.
Salony Jean Louis David obecne są w naszym kraju wyłącznie w dużych miastach, powyżej 300 tys. mieszkańców, gdyż tylko one mają, w ocenie organizatorów sieci, odpowiedni potencjał, by zapewnić placówce zyskowność. Na inwestycję w taki salon trzeba przeznaczyć ok. 350 tys. zł, zaś jej zwrotu można oczekiwać w okresie ok. 3 lat. Obecnie 9 salonów sieci działa na zasadzie franczyzy. Na początku przyszłego roku mają ruszyć dwa kolejne w tej formule.
Jean Louis David jest jedną z największych sieci salonów fryzjerskich rozwijających się poprzez franczyzę w naszym kraju. Do czołówki zalicza się także Trendy Fashion Hair, Berendowicz & Kublin oraz Camille Albane. Konkurencja na rynku franczyzodawców z branży się zaostrza, w tym roku do ich grona dołączyły trzy nowe firmy: polskie Stile Unico i Atelier Fryzjerskie Vici oraz hiszpańska Marco Aldany.
Joanna Cabaj - Bonicka