Salon_Jean_Louis_David
Provalliance Poland sp. z o.o., do której należy sieć salonów fryzjerskich Jean Louis David planuje otwierać w naszym kraju 3-4 nowe salony rocznie.
Niebawem nowy salon Jean Louis David zostanie otwarty w Galerii Malta w Poznaniu. Zajmie 87 mkw. powierzchni na poziomie 0.
Obecnie w ramach sieci Jean Louis David działają w Polsce 52 salony, z czego 44 to placówki własne, 8 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. Spółka otwiera salony w centrach i galeriach handlowych bądź przy ulicach dużych miast w Polsce, powyżej 300 tys. mieszkańców. Przeciętna powierzchnia każdego z nich waha się w przedziale od 50 do 70 mkw. Na inwestycję w taki salon trzeba przeznaczyć ok. 350 tys. zł, zaś jej zwrotu można oczekiwać w okresie ok. 3 lat.
Provalliance prowadzi 2,4 tys. salonów Jean Louis David w 25 krajach na świecie i obsługuje blisko 30 mln klientów rocznie. Sieć należy do czołówki salonów fryzjerskich i jest obecna w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Rosji.
Sieci franczyzowe w tym segmencie rynku rozwijają także m.in. Stile Unico oraz Camille Albane i Frederico Moreno
Otwarcie salonu Stile Unico to dla potencjalnego franczyzobiorcy koszt minimum 75 tys. zł. (w tym 15 tys. zł opłaty licencyjnej). Opłata bieżąca uzależniona jest od lokalizacji i wynosi od 1 do 2 tys. zł. Lokal powinien być usytuowany w uczęszczanym miejscu i liczyć 60-70 mkw. powierzchni. Firma nie pobiera opłaty marketingowej.
Spółka Dess zarządza 7 placówkami Camille Albane (1 własną i 6 franczyzowymi) oraz 4 Frederico Moreno (3 własnymi w Warszawie i 1 franczyzową w Rumi). Potencjalny franczyzobiorca zainteresowany prowadzeniem własnego salonu sieci musi liczyć się z kosztami remontu i adaptacji na poziomie min. 120 tys. zł. Istnieje możliwość częściowego pokrycia inwestycji przez firmę. Miesięczne opłaty bieżące ustalane są indywidualnie.
Adam Gieras