Jakie plany rozwoju ma grupa EM&F?

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 września 2013
Kategoria:
EM&F
emEM&F podsumowała I półrocze 2013 roku odnotowując wzrost przychodów o 4%, przy jednoczesnym wzroście długu netto o prawie 80 mln zł.

Największą dynamikę sprzedaży zanotowały sklepy z Grupy Smyk (ze względu na rozwój sieci i pozytywne LFL), dzięki sklepom z Polski i Rosji.
W salonach Empik zanotowano znaczący wzrost udziału produktów z kategorii pozawydawniczej. W I połowie tego roku nastąpiło też otwarcie pierwszego sklepu Empik Express.
W segmencie Moda i Uroda nastąpiło zamknięcie kolejnych 12 sklepów w ramach procesu restrukturyzacji, przeniesienie sklepów River Island oraz OVS do spółek joint venture oraz podwyższenie do 42 mln zł wyceny do wartości godziwej udziałów w jednostkach stowarzyszonych.
Kolejny kwartał z bardzo wysoką dynamiką sprzedaży Grupa odnotowała w segmencie e-commerce, gdzie sprzedaż rośnie we wszystkich kategoriach produktów, w tym nowo wprowadzonych takich jak ubrania, buty, elektronika oraz kosmetyki.
Zarówno Salony Empik, jak i Szkoły Językowe zanotowały spadek sprzedaży LFL: w Salonach Empik - ze względu na zmniejszenie ruchu klientów oraz spadek wartości pojedynczej transakcji; a w Szkołach Językowych - w związku z niższą sprzedażą kursów korporacyjnych w empik school, co wynika z ograniczenia ilości kursów dotowanych przez UE.
Dług netto Grupy EM&F na koniec II kwartału 2013 r. wyniósł 759 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do II kwartału 2012 r. o 80 mln zł, na co wpływ miały wydatki związane z wykupem udziałów mniejszościowych w II połowie 2012 r. oraz I połowie 2013 r. na kwotę 37 mln zł. Ponadto, negatywny wpływ na poziom długu netto, jak poinformowano, miał kapitał obrotowy, który zwiększył się o kwotę 58 mln zł w stosunku do I połowy 2012 r.
Na koniec czerwca 2013 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 344,954 mkw. i liczyła 645 placówek, z wyłączeniem sklepów prowadzących działalność zaniechaną.
Od początku roku sieć handlowo-usługowa Grupy EM&F powiększyła się o 14 placówek (netto, licząc zamknięcia). Największy rozwój sieci nastąpił w Grupie Smyk – zostało otwartych 12 sklepów w pięciu krajach: w Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji i pierwszy sklep w Czechach (w CH Cerny Most w Pradze).
Liczba salonów Empik nie powiększyła się od początku 2013 r. – zostały otwarte 3 salony i tyle samo sklepów zostało zamkniętych.
W segmencie Moda i Uroda w I połowie 2013 r. zostało zamkniętych 25 sklepów, w tym 24 sklepy marek, z którymi zostały rozwiązane umowy franczyzowe w ramach restrukturyzacji portfela. Do zamknięcia w najbliższych miesiącach pozostały jeszcze tylko 2 sklepy Wallis w Polsce. Ponadto w 2013 r. otwarto sklep GAP we Wrocławiu, sklep OVS w Krasnodarze oraz outlet multibrandowy w Warszawie.
Łączne wydatki inwestycyjne w I połowie 2013 r. wyniosły 80 mln zł, co oznacza spadek o 31 proc. r/r. Nakłady na nowe punkty zmniejszyły się o 37 proc. r/r do 32 mln zł, ze względu na wysoką bazę w 2012 r., gł. z powodu ograniczenia ekspansji z uwagi na zauważalne oznaki spowolnienia gospodarczego w niektórych segmentach sprzedaży detalicznej.
W planach spółki na II połowę 2013 roku jest m.in. uruchomienie nowej odsłony empik.com między innymi z udoskonaloną wyszukiwarką i stroną startową, sklepu internetowego Spiele Max w IV kwartale br., oraz testowej internetowej szkoły języka angielskiego.
Spółka planuje także wprowadzenie do sieci Smyk kolejnej marki własnej – będą to kosmetyki i akcesoria dla niemowląt Smiki.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram