Jaką sieć drogerii preferują Polacy?

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 października 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Polacy ryróżnili Rossmann wśród sieci drogeryjnych.

Z wyników badania pt. „Postrzeganie ofert sieci detalicznych – 2015” przeprowadzonego przez niezależną firmę OC&C Strategy Consultants wynika, że jest to Rossmann.

W ogólnej klasyfikacji Rossmann zajął 2. miejsce, tuż za portalem aukcyjnym Allegro.pl. Trzecia była Ikea. Najwięksi detaliści, uwzględnieni w badaniu, mogli uzyskać maksymalnie 100 punktów. Na czele bez zmian - wśród najlepiej ocenianych detalistów w Polsce jest Allegro.pl (85,6), tuż za nim Rossmann (zgromadził 84,6 pkt.), a ostatnia na podium Ikea (81,5 pkt). Kolejność pierwszych trzech miejsc jest taka sama jak w roku 2014.

Drogerie Natura uplasowały się na piątym miejscu, Hebe - na 13, a Super-Pharm dopiero na 17 (spadek o 10 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem).
Według OC&C branża „zdrowie i uroda” jest jedną z najszybciej rosnących w Polsce, a także najbardziej perspektywiczną - Polacy ciągle mniej wydają na kosmetyki, niż inne kraje naszej części Europy (w Polsce to 126 USD na mieszkańca, a np. na Słowacji - 144 USD).

Kluczowa dla klientów branży „zdrowie i uroda” jest obsługa klienta. Liczy się zdecydowanie mocniej niż w przypadku sprzedaży mebli czy artykułów spożywczych. Klienci drogerii cenią sobie najbardziej  szybkie i sprawne zakupy oraz doradztwo przy zakupach.

Klienci najchętniej kupują kosmetyki właśnie w Rossmannie, a następnie w: Avon, Biedronce, Drogeriach Natura oraz Tesco. Nadal najważniejszym kryterium zakupu jest cena, choć jej znaczenie z roku na rok nieznacznie maleje (w 2013 r. cena decydowała w przypadku 51 proc. klientów, w tym roku - 49 proc.).

Widać też różnice w podejściu do zakupów ze względu na wiek klientów: starsi lubią porównywać ceny w różnych sklepach, młodych przyciągają promocje.
OC&C Strategy Consultants zebrało opinie o 50 sieciach detalicznych z 10 różnych kategorii.

Sprawdzono detalistów z branż: artykułów spożywczych, odzieży, obuwia, elektroniki, stacji benzynowych, zdrowia i urody, budowlano-dekoracyjnej, meblarskiej, rozrywkowej i wielobranżowej. Badanie przeprowadzono na próbie ponad 15 tys. respondentów. Wykonano je po raz czwarty.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram