Coraz więcej zainteresowanych oszczędnością Polaków odwiedza placówki multiagencji ubezpieczeniowych. Te z kolei pozyskują kolejnych współpracowników: franczyzobiorców, partnerów lub niezależnych doradców. Rynek jest chłonny – zapewnia Bartłomiej Behnke, dyrektor zarządzający w multiagencji Superpolisa.pl.
Jakie produkty ubezpieczeniowe w tym roku dały agentom największy zarobek?
Nie jest tajemnicą, że najbardziej powszechnymi produktami są ubezpieczenia komunikacyjne. Stanowią one aż 80% sprzedawanych przez agentów ubezpieczeń. Największym zainteresowaniem klientów cieszy się OC. Wynika to z faktu, że polisa ta jest obowiązkowa dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych. Wśród kierowców coraz bardziej powszechna jest wiedza, o tym, że OC we wszystkich firmach ma taki sam zakres, a różna jest tylko cena, więc zainteresowani oszczędnością odwiedzają placówki multiagencji. W przypadku polis komunikacyjnych można mówić także o rosnącej popularności AC i pozostałych ubezpieczeń dobrowolnych. Choć w dalszym ciągu z autocasco korzysta jedynie co czwarty kierowca. Pole do rozwoju jest więc bardzo duże.
Na czym jeszcze można zarobić?
Zauważalnie rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami domów i mieszkań, a sezonowo także turystycznymi. W naszej ofercie znajdują się wszystkie te produkty pochodzące od ponad 20 największych ubezpieczycieli działających na polskim rynku. Dla naszych franczyzobiorców i partnerów oznacza to możliwość sprzedaży polis wpisujących się w oczekiwania klientów, a dzięki innowacyjnemu systemowi transakcyjno-rozliczeniowemu jest to wygodne także z ich perspektywy.
Jakie podejście mają Polacy do ubezpieczeń?
Ubiegły rok przyniósł wiele zmian na rynku ubezpieczeń, a także obfitował w szereg wydarzeń, które znacząco zmieniły podejście Polaków do tego tematu. Bez wątpienia 2015 rok minął pod znakiem podwyżek w OC. Wzrost składek zauważalny były już na początku ubiegłego roku, by pod koniec roku ustabilizować się na poziomie znacznie wyższym niż w 2014 roku. Wzrost cen podyktowany był sytuacją ubezpieczycieli, którzy od dłuższego czasu mierzą się z problemem nierentowności segmentu komunikacyjnego. Wynika to przede wszystkim z dynamicznego wzrostu wartości wypłacanych odszkodowań i świadczeń. Towarzystwa ubezpieczeniowe odczuły także wprowadzenie w życie wytycznych KNF-u dotyczących praktyk w likwidacji szkód oraz zaleceń dotyczących sposobów kalkulacji składek za OC. Co bardzo istotne, prowadzone przez nas cyklicznie kalkulacje wyraźnie pokazują, że w 2016 ceny nie tylko nie przestały rosnąć, ale rosną dynamicznie jak w 2015 roku.
Jakie tempo rozwoju będzie mieć sieć oddziałów Superpolisa.pl w najbliższym czasie?
W tej chwili w ramach struktur Superpolisy działają 62 placówki własne, pod naszym logo funkcjonuje także blisko 200 placówek franczyzowych i partnerskich, sprzedajemy również ubezpieczenia za pośrednictwem przeszło 1500 agentów. Nieustannie prowadzimy działania mające na celu pozyskanie kolejnych współpracowników: franczyzobiorców, partnerów lub niezależnych doradców. Wszystkie modele współpracy gwarantują dostęp do systemu transakcyjno-rozliczeniowego oraz pełną swobodę działania, w tym brak narzuconych przez zakłady ubezpieczeń celów sprzedażowych. Wszystko to sprawia, że sieć oddziałów Superpolisy dynamicznie się zwiększa. Potwierdzeniem tego jest zaplanowane do sierpnia tego roku otwarcie kolejnych 15 placówek. Naszą ambicją jest pokrycie zasięgiem całego kraju i umożliwienie dostępu do szerokiej oferty ubezpieczeń klientom z zarówno dużych, jak i mniejszych miast.
Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk