Jak wybrać kuriera dla biznesu ecommerce?

Data dodania: 12 maja 2021

Pandemia Covid-19 tylko przyspieszyła toczący się już od kilku lat bardzo dynamiczny wzrost udziału w ogólnie pojętej sprzedaży biznesu ecommerce. Powstało nie tylko wiele nowych sklepów online, także właściciele sklepów stacjonarnych w dużej mierze zdecydowali się albo o poszerzenie oferty o sprzedaż online albo na całkowite przeniesienie biznesu do sieci. Bardzo ważnym elementem tego typu usług jest nie tylko sama sprzedaż, ale i forma dostawy. Usługi kurierskie warto więc wybierać rozważnie.

Kurier a biznes ecommerce
Jakie masz paczki?
Jak szybko chcesz dostarczyć produkt do klienta?
Dodatkowe usługi kurierskie

Kurier a biznes ecommerce

Dla biznesu ecommerce, który z roku na rok ma coraz większe udziały w rynku, dostawa to nieodłączny element całego procesu sprzedażowego. Odpowiedni wybór rozwiązania i oferty dostawy przekłada się nie tylko na efektywność całego procesu, ale i na user experience, czyli doświadczenie klienta, które w dużej mierze determinuje, czy zechce on ponownie skorzystać z oferty konkretnego sklepu online. Wybór odpowiedniej oferty ma więc istotne znaczenie dla rozwoju całego biznesu i sposobu jego prowadzenia na co dzień. Im mniej opóźnień, im szybsza dostawa, im więcej dodatkowych możliwości ułatwiających dostarczenie paczki zgodnie z oczekiwaniami klienta, tym większa szansa na dobre opinie klientów, ich ponowne skorzystanie z zakupów online i poszerzenie grona odbiorców.

Jakie masz paczki?

Kurier ecommerce proponuje różne rozwiązania, dostosowane do specyfiki twojego biznesu i sprzedawanych przez ciebie produktów. Na początku, w celu wstępnego oszacowania wartości usługi, powinieneś określić wielkość wysyłanych przez ciebie paczek. Do wyboru jest kilka rozwiązań:
• paczka standardowa - paczka, której najdłuższy bok ma maksymalnie 120 cm lub sumowa wszystkich wymiarów nie przekracza 220 cm; waga standardowej paczki to maksymalnie 50 kg;
• paczka niestandardowa - paczka, której jeden z wymiarów przekracza 120 cm lub suma wymiarów jest większa nić 220 cm; taka paczka zostanie ci również zaproponowana w przypadku wysyłki elementów o nieregularnych kształtach, owalnych, cylindrycznych, z wystającymi elementami;
• paczka gabarytowa - jej waga to 50-70 kg, a suma długości, szerokości i wysokości to maksymalnie 6000 cm; musi liczyć się w tym przypadku z możliwości ewentualnych dopłat za ustalenie paczki gabarytowej;
• paczka dłużycowa - najdłuższy jej bok nie może przekraczać 200 cm, za każdy kolejny metr długości przesyłki mogą być doliczane dodatkowe opłaty, natomiast paczka nie może być dłuższa ni 350 cm, a jej waga nie może przekroczyć 30 kg.
• paleta - to paczka o wadze 70-800 kg, o maksymalnym wymiarach 120 x 80 x 180 cm, za każdy kilogram powyżej 800 kg operator ma prawo doliczyć dodatkową opłatę.

Zanim poprosisz o wycenę i rozpoczniesz negocjacje z operatorem usług kurierskich, ustal, jakie paczki najczęściej wysyłasz, jakiej są wielkości, ile tygodniowo/miesięcznie/kwartalnie przekazujesz firmie kurierskiej. Takie dane pomogą ci w realnym porównaniu ofert i wyborze tej najbardziej dla ciebie atrakcyjnej.

Jak szybko chcesz dostarczyć produkt do klienta?

Nie mniej istotnym elementem, który potrzebny jest do zawarcia umowy i sprecyzowania jej warunków, jest czas dostarczenia przesyłki. W większości przypadków właściciele biznesów ecommerce wybierają kuriera z dostawą standardową, a więc dwóch dni roboczych od momentu odebrania paczki. Jednak już w ramach tej usługi można skorzystać z dodatkowego rozwiązania, jakim jest wybór godziny doręczenia. Tutaj masz do wyboru doręczenie do 10:00, 12:00, 17:00. W przypadku odbiorców indywidualnych tego typu rozwiązanie nie jest szczególnie często wykorzystywane (co nie oznacza, że nie możesz dać swoim klientom takiej możliwości), natomiast może okazać się ogromnie istotne dla klientów biznesowych, instytucji publicznych.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem dla przedsiębiorców z Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania i Gdańska jest usługa kuriera lokalnego Oznacza to, że w przypadku przesyłki odbieranej i dostarczanej w granicach konkretnej aglomeracji (strefa I - w obrębie miasta, strefa II - w obszarze do 30 km od administracyjnych granic miasta) standardowy czas dostarczenia może wynosić tylko 5 godzin (przy założeniu, że usługa zamówiona zostanie do południa). Możliwe jest także zamówienie ekspresowej dostawy lokalnej: termin dostarczenia może wynieść do 2 godzin od zamówienia lub też firma może zagwarantować natychmiastową usługę doręczenia. W wielu przypadkach tego typu rozwiązania okazują się bezcenne.

Dodatkowe usługi kurierskie

Na ostateczną cenę usług wpływ mają także dodatkowe świadczenia kurierskie, z których możesz skorzystać. Warto zastanowić się więc, czy jesteś zainteresowany:
• ubezpieczeniem przesyłki,
• pobraniem przez kuriera,
• serwisem SMS/e-mail dla klienta,
• zwrotem dokumentów do nadawcy,
• możliwością zmiany adresu doręczenia w obrębie oddziału doręczającego lub poza nim,
• weryfikacją wymiarów paczki,
• raportem pobrań (w formie jednorazowej lub stałego abonamentu).

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design