Jak uprościć proces zarządzania siecią sprzedaży?

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 kwietnia 2013
Kategoria:
zarzadzanie_siecia

O tym jak wydajnie zmniejszyć obciążenie pracowników czynnościami nie związanymi bezpośrednio z procesem sprzedaży i obsługi klienta oraz jakich oszczędności można spodziewać się w związku z wprowadzeniem systemów wspierających zarządzanie sieciami sprzedażowymi opowiedziała nam Zdzisława Drabent, Dyrektor ds. Wdrożeń, I&B Consulting Sp. z o.o.

Systemy informatyczne klasy ERP dla sieci sprzedażowych to jedne z najbardziej złożonych i skomplikowanych aplikacji. Ich celem jest wielostopniowe wsparcie działania firmy: na stanowiskach kasowych, w obrębie danej placówki i na poziomie całej sieci sprzedaży. Systemy te mają charakterystyczną budowę - składają się z modułu centralnego zlokalizowanego w siedzibie marki oraz aplikacji POS (Point of Sale) zaimplementowanych w punkach sprzedaży.

Dzięki takiej strukturze możliwa jest sprawna wymiana danych pomiędzy poszczególnymi sklepami a centralą firmy, w tym danych pochodzących z systemów fiskalnych czy dotyczących stanów magazynowych, ponieważ nowoczesne oprogramowanie, np. Microsoft Dynamics for Retail, jest kompatybilne z zewnętrznymi systemami i urządzeniami takimi jak skanery kodów kreskowych. W ten sposób centrala firmy zyskuje nadzór nad placówkami handlowymi w zakresie zapasów, cen i promocji, z kolei pracownicy poszczególnych sklepów otrzymują szereg narzędzi automatyzujących rutynowe i czasochłonne czynności (raportowanie, obowiązki związane z zamawianiem towaru), dzięki czemu mogą skupić się przede wszystkim na obsłudze klientów.

Rozwiązania dedykowane sieciom sprzedażowym pozwalają obsługiwać działania posprzedażowe (reklamacje, wymiany, zwroty) na każdym stanowisku kasowym w ujednolicony sposób, a także wyposażyć każde takie stanowisko w rozszerzenie funkcjonalności systemu transakcyjnego np. transakcje z odroczoną płatnością, możliwość wstrzymania transakcji, obsłużenia innej sprzedaży i powrotu do transakcji wstrzymanej oraz zunifikować realizację procedur dotyczących polityki rabatowania, programów lojalnościowych i kart podarunkowych w obrębie wszystkich sklepów.

Dzięki możliwości wglądu w kartoteki towarowe wg modeli, rozmiarów lub kolorów i automatycznej ich aktualizacji, sprzedawcy są w stanie błyskawicznie określić dostępność danego towaru w poszczególnych placówkach i ewentualnie sprowadzić do sklepu dany towar na zamówienie klienta.

Co więcej, moduł Business Intelligence skonfigurowany z systemem fiskalnym wskazuje najlepiej i najsłabiej sprzedające się towary, dzięki czemu można zoptymalizować dostawy w taki sposób, aby zwiększyć rotację towaru. Przekonała się o tym marka Gatta, która po wdrożeniu systemu przyspieszyła ten proces o 40% jednocześnie zmniejszając koszty operacyjne o 10%. – Wdrożenie funkcjonalności Microsoft Dynamics AX for Retail w sieci salonów Gatta z jednej strony usprawniło obsługę klienta, dostępność i rotację towarów, z drugiej zaś uprościło zarządzanie procesem komunikacji z placówkami naszej sieci salonów – mówi Andrzej Konopka, Dyrektor Operacyjny Ferax Sp. z o.o., zarządzającej marką Gatta.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram