Jak stracić na franczyzie?

Autor: Redakcja
Kategoria:
Pierwszy lokal Romano's Macaroni Grill. Texas, 1988. Foto: Romano's Macaroni Grill

Na franczyzie gastronomicznej można się przejechać, jeśli nie rozumie się jej idei i nieodpowiednio zarządza siecią. Udowodniła to amerykańska firma Ignite Restaurant Group. Sprzedaje właśnie sieć restauracji z włoskim jedzeniem - Romano's Macaroni Grill - za 8 mln dolarów. Dwa lata temu kupiła ją za 55 milionów.

Nowym nabywcą sieci jest Redrock Partners. Sieć Romano's Macaroni Grill to 136 lokali w 33 stanach USA - generują one 300 mln $ przychodu rocznie. Poza granicami działa 25 lokali, zasilających kasę firmy dodatkowymi 40 mln $.

Prezes Ignite, Ray Blanchette skomentował tę transakcję słowami: - Ciągle wierzymy w potencjał Macaroni Grill. Niestety, marka nie była w stanie osiągnąć założonych przez nas celów w odpowiednim czasie. Zapowiedział, że skupi się teraz na rozwoju pozostałych marek z porfolio Ignite - Joe's Crab Shack i Brick House Tavern & Tap.

Wydaje się, że Ignite nie miała dobrej ręki do zarządzania siecią włoskich knajp. W okresie od kwietnia 2013 do września 2014 liczba lokali spadła z 210 do 167, spadła też sprzedaż - 8,5% w ciągu ostatniego roku.

Nie zniechęca to nowych właścicieli, którzy wierzą w świetlaną przyszłość firmy.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram