Na franczyzie gastronomicznej można się przejechać, jeśli nie rozumie się jej idei i nieodpowiednio zarządza siecią. Udowodniła to amerykańska firma Ignite Restaurant Group. Sprzedaje właśnie sieć restauracji z włoskim jedzeniem - Romano's Macaroni Grill - za 8 mln dolarów. Dwa lata temu kupiła ją za 55 milionów.
Nowym nabywcą sieci jest Redrock Partners. Sieć Romano's Macaroni Grill to 136 lokali w 33 stanach USA - generują one 300 mln $ przychodu rocznie. Poza granicami działa 25 lokali, zasilających kasę firmy dodatkowymi 40 mln $.
Prezes Ignite, Ray Blanchette skomentował tę transakcję słowami: - Ciągle wierzymy w potencjał Macaroni Grill. Niestety, marka nie była w stanie osiągnąć założonych przez nas celów w odpowiednim czasie. Zapowiedział, że skupi się teraz na rozwoju pozostałych marek z porfolio Ignite - Joe's Crab Shack i Brick House Tavern & Tap.
Wydaje się, że Ignite nie miała dobrej ręki do zarządzania siecią włoskich knajp. W okresie od kwietnia 2013 do września 2014 liczba lokali spadła z 210 do 167, spadła też sprzedaż - 8,5% w ciągu ostatniego roku.
Nie zniechęca to nowych właścicieli, którzy wierzą w świetlaną przyszłość firmy.