Jak się zmienia handel kosmetykami z wyższej półki

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 marca 2016
Kategoria:
Foto: Bernard Błędowski, manager sieci franczyzowej Organique
Rośnie rynek polskich kosmetyków premium.

Na polskim rynku kosmetyków premium coraz większe uznanie zdobywają firmy wykorzystujące prawie wyłącznie naturalne i organiczne składniki. Kosmetyki polskiej produkcji mają też największy udział w sprzedaży produktów klasy premium. Co o tym decyduje i jak się zmienia handel w tym segmencie rynku opowiada Bernard Błędowski, manager sieci franczyzowej Organique.

Polscy producenci są prekursorami wielu unikalnych rozwiązań z dziedziny kosmetyki i kosmetologii. Dlatego doceniamy swoje marki?

„Dobre, bo polskie” - to powiedzenie od lat nabiera na znaczeniu zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Obecnie klient jest bardzo świadomy, w związku z czym zależy mu na czymś więcej niż na samym produkcie. Liczy się jakość, sposób wykonania, zaufanie do marki, stosunek jakości do ceny, a często także na pierwszym miejscu stawia się rodzimą produkcję. Tak właśnie jest w przypadku marki Organique. Klienci pozostają z nami na długo, wszystko dlatego, że mają zaufanie do nas jako marki, ale także do naszych kosmetyków, które wykonywane są z największą dbałością.

Polecamy też wywiad: Firma z Gdańska inwestuje w sklepy z polskimi kosmetykami

Czy to jest tylko specyfiką naszego rynku?

Jak już wspomniałem wcześniej, ten trend zaczyna dominować szeroko na rynkach wielu krajów. Zainteresowanie na branżowych targach zagranicznych produktami z metką „made in Poland” jest z roku na rok coraz większe. Nasza firma również wywodzi się z Polski, a obecnie sprzedajemy kosmetyki prawie na wszystkich kontynentach.

Konsumenci jakiej kategorii wiekowej najczęściej kupują produkty premium?

Produkty premium wbrew pozorom trafiają do różnych grup wiekowych. Najczęściej są to jednak klienci powyżej 30 roku życia.

Czy sprzedaż internetowa dla tej kategorii jest istotnym kanałem? Czy rzeczywiście w internecie jest taniej?

W segmencie premium wartość dodana w postaci „customer experience” jest niezwykle istotna. Możliwość poznania kosmetyku, sprawdzenia jego zapachu, konsystencji, a także sama rozmowa z konsultantką potrafią dodatkowo przekonać konsumenta do zakupu. Nie mniej jednak możliwość dokonywania zamówień online jest w obecnych czasach ważna w momencie, gdy klient zna markę i chce do niej wrócić lub w przypadku, kiedy klient nie ma dostępu do sklepu stacjonarnego. Istnieje również spore grono klientów, którzy kupują wyłącznie za pomocą internetu.

W jakim kierunku ewaluuje rynek? Czy tak, jak w przypadku luksusowych marek odzieżowych będą powstawać tradycyjne sklepy outletowe z luksusowymi kosmetykami i perfumami, które mogą zabrać klientów tradycyjnym drogeriom?

Kosmetyki mają o wiele dłuższy cykl życia produktu, mierzony całymi latami, podczas gdy typowa długość funkcjonowania w sklepie odzieży to około 6 miesięcy - stąd potrzeba wyprzedawania nadwyżek produkcyjnych, aby móc zaprezentować kolejne. Oczywiście, możemy spotkać przykłady sklepów, w których kupi się niemal tylko „przecenione” kosmetyki, należy zadać sobie jednak pytanie dlaczego któraś firma się na to decyduje.

Rozmawiała Irina Nowochatko-Kowalczyk

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram