Jak przenieść biznes do internetu?

Data dodania: 11 marca 2022

Nie da się ukryć, że małe firmy mogą obecnie zmagać się z wieloma problemami, a część z nich została zmuszona do zamknięcia swoich działalności. Przeniesienie firmy do internetu może być skuteczną strategią biznesową i zwiększeniem szans na wzrost przychodu, otwierając drzwi do zdobycia nowych klientów.

Bycie online może wydawać się przytłaczające, szczególnie gdy dopiero co zamierzasz się tam przenieść. Jednak dobrą wiadomością jest fakt, że obecnie jest to proces zdecydowanie łatwiejszy.

Dlaczego warto być online?

Umieszczanie firmy w internecie może brzmieć ryzykownie, ale istnieje wiele dobrych powodów, aby sprzedawać czy prowadzić firmę online. Oto one.

Poprawa wizerunku firmy

Już samo to powinno być wystarczającym powodem do założenia strony internetowej i startu działalności. Wzmocnienie wizerunku to niezwykle ważny czynnik, biorąc pod uwagę, że bez strony internetowej czy bloga, potencjalni klienci mogą zastanawiać się, na ile poważnie podchodzisz do biznesu. Obecnie firmy każdej wielkości z różnych branż z powodzeniem budują swoją obecność w sieci, a konsumenci po prostu oczekują, że właśnie tam znajdą interesujące ich informacje.

Dostępność przez całą dobę

Kluczową korzyścią posiadania witryny internetowej jest to, że potencjalni klienci mogą czytać o Twoich usługach czy dokonywać zakupu o każdej porze, w zwykłe dni w święta, co w standardowym modelu biznesu jest niemożliwe.

Łatwiejszy dostęp dla klientów

Przeniesienie firmy do sieci nie musi oznaczać zamknięcia standardowej formy działalności, a rozszerzenie oferty o usługi online może sprawić, że klienci będą mieć łatwiejszy dostęp do Twojej oferty. I nie chodzi tu tylko o osoby z najbliższego otoczenia, bo wejście do Internetu otwiera drzwi także na zagranicznych rynkach.

Przenoszenie firmy do Internetu – wskazówki

Trudno jest znaleźć sposób na płynne i skuteczne przejście na nowy format, ale zawsze można znaleźć pewne ułatwienia, dlatego sprawdź poniższe sugestie.

Zaktualizuj profil Google Moja Firma

Pierwszą wskazówką jest stworzenie lub zaktualizowanie wszelkich informacji o firmie lub usługach, na które mogą natknąć się klienci. Jest to szczególnie ważne, jeśli posiadasz fizyczną lokalizację. Wszelkie zmiany, które wprowadzisz po przeniesieniu biznesu do świata online, dodaj również tam. Jeśli nie stworzyłeś swojego profilu w Google Moja Firma, to teraz jest na to czas, założenie jest bezpłatne i pomaga klientom odnaleźć Twoją firmę.

Komunikuj się wyraźnie ze swoim zespołem i klientami

Jeśli Twoi pracownicy nie znają takiego modelu pracy, przejście do Internetu może spowodować początkowy dyskomfort, a kluczem do zmniejszenia chaosu jest jasna komunikacja. Ustal przejrzyste komunikaty, które pomogą wdrożyć się pracownikom, ponieważ kontakt z klientem czy obsługa zamówień może wyglądać inaczej. Opracuj nowe procedury i staraj się być elastyczny, w końcu to nowa sytuacja dla wszystkich.

Zbuduj stronę internetową dla swoich potrzeb

Zakładamy też, że nie posiadasz strony internetowej, a uruchomienie jej powinno być Twoim najwyższym priorytetem podczas przenoszenia firmy do sieci. Dedykowana strona internetowa nie tylko wydaje się bardziej profesjonalna i wiarygodna dla klientów, ale jest również kluczem do scentralizowania Twojej obecności w Internecie. Istnieje wiele różnych platform, za pomocą których jesteś w stanie zbudować witrynę, dlatego wybór tego jedynego poprzedź dokładnym zbadaniem swoich potrzeb oraz możliwości. My rekomendujemy CMS Drupal jako jeden z najbezpieczniejszych systemów, ale też najbardziej uniwersalnych, które skalują się wraz z rozwojem firmy, a w końcu o to właśnie chodzi w oprogramowaniu.

Stwórz strategię SEO i social media

Aby odbiorcy mogli znaleźć witrynę, ważne jest opracowanie strategii promocji. Można to zrobić na wiele sposobów, ale dwa z najskuteczniejszych to SEO i media społecznościowe. O temacie tworzenia strategii można opowiadać dużo, dlatego w skrócie tylko możemy przedstawić, że kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu jest przeprowadzenie badań słów kluczowych i decyzja, dla których z wyszukiwanych haseł chcesz się pozycjonować. Gdy przenosisz swoją firmę do sieci, pomocne mogą być także social media, szczególnie w obsłudze klienta. Regularne udostępnianie treści i kontakt z obserwatorami, mogą pomóc w zbudowaniu marki, jej świadomości i wzmacniania obecności w Internecie.

Biznes w internecie – podsumowanie

Jeśli jesteś przyzwyczajony do tradycyjnych operacji, myśl o przejściu do środowiska internetowego może być zniechęcająca. Z pewnością, przestawienie się na tryb online będzie wymagać trochę czasu, jednak zdecydowanie warto. Konsumenci mocno zmienili swoje zachowania zakupowe, dlatego właściciele firm powinni dostosować się pod nową sytuację, aby móc kontynuować swoje biznesy. Wyżej wymienione wskazówki mogą pomóc Ci zbliżyć się do nowych klientów, dlatego śmiało korzystaj i przekształć je na swoją korzyść, powodzenia!

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design